• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tri najpogostejše zmote o nativnem oglaševanju

V svetu oglaševanja, kjer se digitalni ekosistem spreminja skorajda iz dneva v dan in kjer se v ospredje vse bolj vzpostavljajo tesni in globoki odnosi med blagovnimi znamkami in potrošniki, nativni oglasi doživljajo velik vzpon. Kot pravi Julien Mosse, glavni izvršni direktor pri Ligatusu, napovedi kažejo, da naj bi do leta 2020 oglaševalski proračun za nativno oglaševanje v Zahodni Evropi dosegel kar 13 milijard evrov. Kljub temu pa še vedno primanjkuje zadostnega znanja o tovrstnem oglaševanju, zaradi česar pogosto prihaja do napačnih razumevanj o tem, kaj pravzaprav nativno oglaševanje je in kako se razlikuje od drugih oblik oglaševanja. Spodaj predstavljamo tri najpogostejše zmote o nativnem oglaševanju.

1. Nativni oglasi so zavajajoči

Ker se nativni oglasi neopazno zlivajo z vsebino in posnemajo formo spletne vsebine, v kateri se pojavljajo, so v očeh nekaterih še vedno zapisani kot neke vrste prikriti oglasi, ki nas poskušajo prelisičiti in nas nehote pripeljejo do sponzorirane vsebine. Vendar pa prav nativno oglaševanje povečuje transparentnost in zaupanje uporabnikov. Premijske oglasne platforme, na katerih se pojavljajo tovrstni oglasi, zagotavljajo varno okolje in preprečujejo vdor lažnim novicam, ki so v letu 2017 doživele velik porast. Raziskava BBC Story Works pa je celo pokazala, da 64 odstotkov potrošnikov z veseljem prebere novico, ki je sicer del sponzorirane vsebine, če je ta ustrezno označena.

2. Nativni oglasi ne ponujajo vsebine z dodano vrednostjo

Ob poplavi motečih oglasov, se med bralci pojavlja mnenje, da tudi nativni oglasi ne ponujajo dodane vrednosti. Vendar prav nasprotno – skrbno pripravljeni nativni oglasi, ki so pravilno umeščeni med vsebino, so lahko visoko relevantni za uporabnika, ponujajo uporabno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo. Torej niso tujek znotraj vsebine, temveč ponujajo vsebino v obliki dodane vrednosti.

3. Vsi novi oglasni formati so nativni oglasi

Pogosto prihaja do zmotnega prepričanja, da vse nove oblike oglasnih formatov spadajo v kategorijo nativnega oglaševanja, kar pa na žalost spodkopava ugled visokokakovostnega uredniškega nativnega oglaševanja. Delno je za takšno zmotno prepričanje krivo oglaševanje na družbenih omrežjih, kjer se je razvilo oglaševanje znotraj tako imenovanega »feeda« in je posledično vplivalo na razvoj nativnega oglaševanja. Vendar pa se takšni oglasni formati na družbenih omrežjih močno razlikujejo od uredniških nativnih oglasov, saj pojavljajo skupaj z vsebino, ki jo ustvarjajo uporabniki, kar pomeni večje tveganje za varnost blagovne znamke, hkrati pa takšni oglasi niso vedno primerno uvrščeni med vsebino.

Za dobre rezultate je potrebno boljše razumevanje različnih možnosti oglaševanja

Oglasni prostor postaja nasičen z nadležnimi oglasni, zato nevsiljivi in relevantni oglasi postajajo rešilna bilka tako za medije kot tudi za oglaševalce. Pomembno je, da se mediji namesto količini posvetijo rajši kakovostnim oglasom, ki ne motijo uporabniške izkušnje. Za blagovne znamke pa je ključno, da njihovi oglasi dosežejo želeno ciljno skupino, zato morajo biti uvrščeni med primerno vsebino.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.