• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako preživeti v svetu glasovnega iskanja?

Še pred nekaj leti se je zdelo glasovno iskanje nekaj, kar je mogoče le v kakšni znanstvenofantastični seriji. Vesoljska ladja je imela pripravljene odgovore na vsa vprašanja, pogovor z njo pa je potekal v običajnih slovničnih strukturah. Precej drugače kot iskanje v zgodnjih fazah interneta, ko smo operirali s ključnimi besedami in jih lahko še modificirali s pluski, narekovaji ali zvezdicami.

Foto: Pixabay

Sčasoma je Google začel spoznavati tudi sklone, zaznavati tipkarske napake, razumeti resnični namen uporabnika pri iskanju, nato pa začel tudi kar sam odgovarjati na vsa mogoča vprašanja v izpostavljenih karticah (rich cards, rich snippets, knowledge graph & panel ter druge). Saj ste verjetno že opazili, da za odpiralni čas bližnje kavarne ni več treba odklikati na njeno spletno stran, za rezultate Lige prvakov prebrati časopisa ali za trenutno ceno bitcoinov spremljati specializiranih forumov. Strnjeni podatki se vam prikažejo že v »obogatenih« rezultatih iskanja. Upoštevanje vseh teh sprememb je ključno za ustrezno optimizacijo za iskalnike.

In prav to je osnova glasovnega iskanja in predvsem glasovnega odgovarjanja. Tudi če v vašem domu še ne kraljujejo Siri, Alexa in Google Home, imate skoraj zagotovo v žepu napravo, ki vam omogoča upravljanje z informacijami samo z močjo vašega glasu. Pametni telefoni (Google razvijalcem aplikacij ponuja številne možnosti upravljanja z glasom: https://developers.google.com/voice-actions/) in računalniki že kar nekaj časa ponujajo tudi možnost glasovnega iskanja; če že nimamo vesoljske ladje, pa se bomo vseeno vedno bolj pogovarjali tudi z avtomobili, hladilniki in drugimi nepogrešljivimi spremljevalci naših življenj.

Zakaj se moramo poleg vsega ostalega na spletu zdaj ukvarjati še z glasovnim iskanjem?

Ker je za veliko uporabnikov to že zdaj preprosteje in lahko z glasovnim iskanjem hitreje pridejo do odgovorov. Do leta 2020 naj bi bila že polovica vseh iskanj glasovnih, vedno večji delež teh pa se bo dogajal na napravah brez zaslona. Prvi rezultat na Googlu kar naenkrat ne bo (edini) sveti gral, štela bo predvsem famozna pozicija 0, ki se bo pojavila kot izpostavljeni rezultat.

Google Home in Google Assistant namreč pri odgovarjanju na glasovna iskanja (za zdaj žal še ne v slovenščini) prebereta izpostavljene kartice. Čeprav zaradi skrivnostnosti algoritmov ne bomo verjetno nikoli v popolnosti vedeli, kako priti do tega mesta, je nekaj napotkov, kako se mu približati, vseeno znanih.

Kaj lahko naredimo, da bodo naše informacije med izpostavljenimi?

Velik delež dela je za nami, ko so urejene osnove dobre optimizacije za iskalnike. Več kot 99 odstotkov izpostavljene vsebine namreč prihaja s strani, ki se tudi sicer uvrščajo med prvih deset iskalnih rezultatov za želeno ključno besedo. Torej urejene meta oznake, strukturirani podatki, privlačna vsebina, kakovostne povezave in vse preostalo, kar sodi k temeljem SEO.

Ker gre pri glasovnem iskanju večinoma za vprašanja, poskusite nanje čim bolj natančno odgovoriti. To pomeni, da sekcija FAQ ni več nekam v globino skrita stran, ki obstaja samo zato, ker je del spletne tradicije, ampak ponovno postaja izjemno pomemben del uporabniške izkušnje.

Na vprašanja odgovarjajte jedrnato in jasno. Po začetnem igranju in preizkušanju možnosti se glasovnega iskanja poslužujemo, ker želimo hitre rezultate in ne zaradi veselja do poslušanja naših robotskih služabnikov. Pri glasovnem iskanju se načeloma najbolje obnesejo oštevilčeni seznami.

Vsebina za glasovno iskanje

Predvsem pa je pomembno, da se pri glasovnem iskanju uporablja pogovorni jezik. Temu primerno je treba prilagoditi tako vprašanja kot odgovore nanje (na primer, če imate zdaj naslov »Menjava pnevmatik« boste tega spremenili v na primer »Kako zamenjati pnevmatiko?«, torej obliko, ki upošteva pogovorne okoliščine). Pri glasovnem iskanju prav zaradi tega prihaja do večjega števila in večje razpršenosti ključnih besed. V iskalnik ponavadi vtipkamo zimske gume, medtem ko bomo našega digitalnega pomočnika prej vprašali, katere so najcenejše zimske gume.

Pri večjih količinah podatkov pride tako v poštev tudi napredno označevanje vsebin s schema.org. Spletni pomočniki bodo tako še bolje razumeli besedilo, kar pomeni, da bodo uporabniku lahko posredovali boljše informacije tudi v glasovni obliki, hkrati pa se bo verjetnost, da se bodo prav vaši podatki znašli v izpostavljenih karticah, povečala.

Če uporabnik prosi Google, naj mu poišče najbližjo trgovino s čevlji, si verjetno želite biti to vi (če seveda prodajate čevlje), enako kot si želite, da čim prej izve za vašo lokacijo in odpiralni čas, da vas lahko obišče, pomeri in seveda kupi čevlje.

Kaj ljudje glasovno iščejo?

Skoraj polovica glasovnih iskanj se nanaša na iskanje natančnih podatkov, povezanih z fizičnimi poslovalnicami. Lokalizirani SEO zato postaja še pomembnejši (local pack). Redno vzdrževanje strani Google My Business in objavljanje ažurnih informacij o lokaciji, kontaktnih podatkih in odpiralnem času je precej preprosto in časovno nezahtevno, pri glasovnem iskanju in lokalnem SEO pa lahko prinese odlične rezultate.

Iskanje dodatnih informacij o fizičnem svetu pa s seboj prinese še eno stvar. Velika večina glasovnih iskanj se namreč še vedno dogaja na mobilnih napravah (tudi vesoljska ladja je precej mobilna), zato je še toliko bolj pomembna hitrost nalaganja.

Standard AMP (pospešene strani za mobilne naprave) v povprečju omogoča, da se stran na mobilnih napravah naloži kar štirikrat hitreje, kar seveda vpliva na dobro uporabniško izkušnjo. Verjetnost, da bo uporabnik zaprl stran, preden se bo ta naložila, je za 90 odstotkov večja pri straneh, ki se nalagajo 5 sekund, kot pri straneh, ki se v celoti naložijo v eni sekundi. Google se tega odlično zaveda, zato pri rezultatih, ki jih prikazuje tudi pri običajnem, ne zgolj glasovnem iskanju, vedno večkrat daje prednost stranem, ki AMP že uporabljajo.

Se nam naložba v glasovno iskanje torej izplača?

SEO za glasovno iskanje je torej precej podoben kot običajna optimizacija za iskalnike oziroma gre za nadgradnjo, ki bo koristna v vsakem primeru. Glasovno iskanje je tudi v slovenščini vsak dan bolj izpopolnjeno, zato morate začeti razmišljati tudi o tem. Leto 2020 in vesoljske ladje so namreč vedno bližje.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.