• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Katera je moja številka?

Konec leta so se v Ljubljani pojavili plakati, na katerih je lokalni Šport TV, kot lastnik televizijskih pravic za prenose italijanske nogometne lige Serie A, mimoidoče obveščal, da bodo od 18. avgusta prav oni ekskluzivno predvajali tekme italijanskega prvenstva. Informacijo je spremljala ilustracija, podoba belega nogometnega dresa s številko 7, nad katero je pisalo Ronaldo. In to je bilo to. Vse je bilo jasno.

Plakatna akcija v Sloveniji je samo majhen dokaz, da je s prestopom Cristiana Ronalda iz madridskega Reala v torinski Juventus italijanska Serie A postala čisto nekaj drugega, kot je bila pred njegovim prihodom. Res je, Ronaldo je eden od najboljših nogometašev na svetu in ena od najbolj znanih osebnosti med slavnimi na svetu, ampak da lahko en sam prestop, pa čeprav gre za tako zvezdo, preko noči popolnoma spremeni percepcijo celotne nogometne lige, v kateri je 20 klubov, pri čemer igra za ligo z dolgo in bogato tradicijo, je pa res mogoče malo preveč.

Tudi prej so bili vrhunski športniki zvezde zunaj okvirov športa, ki so se mu posvečali, postajali so slavni in bogati, vendar se zdi, da nikoli v takih razsežnostih. V glavnem je to omogočil razvoj tehnologije. V prvi vrsti je nogomet postal svetovni fenomen kot posledica tehnologije satelitskega prenosa, ki omogoča prenos televizijskega signala po vsem svetu. Zakaj je to najbolj uspelo prav nogometu, drugim športom pa ne? Nogomet je bil najbolj priljubljen šport v številnih državah že pred razvojem satelitske tehnologije. S pomočjo satelitske in kabelske tehnologije pa so najmočnejša nacionalna prvenstva postala dostopna veliko večjemu številu gledalcev in hitro postala priljubljena preko meja nacionalnih ozemelj. 

Koncentraciji gledalcev je sledila koncentracija kapitala, vedno več denarja se je začelo vrteti na vedno manjšem številu tržišč. Danes angleška Premier League, španska La Liga in nemška Bundesliga obvladujejo svetovni nogometni posel. Ekskluzivnemu klubu treh prvenstev se želijo pridružiti še francoska Ligue 1, s prihodom Ronalda v Italijo pa seveda tudi Serie A.

Po drugi strani je tehnološka inovacija, ki je ključna za to zgodbo, pojav in razvoj mobilnega računalnika, ki mu običajno še vedno rečemo »mobilni telefon«, ki nam je omogočila, da tudi sami postanemo medijski distribucijski kanal, preko katerega delimo različne medijske vsebine. Vsakdo med nami lahko tako kot Ronaldo postane medij. Tako njemu kot nam so Facebook, Instagram ali Twitter enako dostopni. Tudi mi vsi smo, enako kot Ronaldo, postali medij. 

Vendar ni vsak med nami Ronaldo. Poglejmo, kakšno moč ima Ronaldo kot medij. Na Facebooku ga spremlja 110 milijonov sledilcev, na Instagramu 130 milijonov, na Twitterju nekaj več kot 40 milijonov. Na kratko, skupaj blizu 300 milijonov. Če jih še ni 300, jih bo v času pisanja tega prispevka in potem ko ga boste brali, že več kot 300 milijonov. 

Kateri koli medij, ki ga spremlja 300 milijonov ljudi, je vreden pozornosti. V vsakem primeru je zanimiv za oglaševanje. Če imate na razpolago 750.000 dolarjev in želite objaviti fotografijo na Ronaldovem profilu na Instragramu, lahko to naredite. Vendar pohitite, če to res nameravate narediti, saj se cena z vsakimi novimi deset tisoči sledilci zviša, in potrebovali boste še več tisoč dolarjev. Vse to Ronaldo dobro ve in se je že pred časom začel znamčiti s posebno osebno znamko in pripadajočim logom CR7. Vedel je, da mu bo nekoč prišel prav.

Če bolje razmislimo, pri prestopu Ronalda v Juventus v bistvu ne gre za nogometni transfer, ampak za poslovni aranžma, v katerem je prišlo do združevanja dveh medijskih družb. Prvi rezultati navedeno potrjujejo. Cene televizijskih pravic za prenose italijanske Serie A so se po objavi o prestopu močno zvišale, zvišale so se tudi cene vstopnic za tekme, na katerih gostuje Juventus. Samo en mesec po objavi podrobnosti o poslu je ameriški športni kanal ESPN odkupil pravice za prenos tekem Serie A v ZDA. Gremo naprej, samo julija je Juventusov kanal na YouTubu zabeležil 36 milijonov ogledov, kar je dvakrat več kot v prvih šestih mesecih skupaj. V istem času je bilo prodanih 550.000 klubskih črno-belih dresov s številko 7 na hrbtu, pri čemer jih je bilo lani v vsej sezoni skupaj, vseh igralcev, samo 850.000. 

Zelo zanimivo bo spremljati, kako se bo medijski posel Juventus-Ronaldo razvijal v prihodnje. Bo Cristiano Ronaldo v naslednjih letih sklenil še kakšen podoben aranžma? V primeru, da se to zgodi, bo naslednjič na plakatu v Ljubljani samo še dres s številko 7, brez dodatnega imena, saj bo tudi brez njega popolnoma jasno, za kaj gre. Ali pa bo kmalu odkupil svetovne pravice za uporabo številke 7 na splošno, pa bomo vsi, ki bomo kadar koli na tipkovnici ali zaslonu vpisali številko 7, Ronaldu plačali neko minimalno provizijo. Mislite, da pretiravam? Razmislite še malo bolj podrobno.

Vir: https://experiencedbeginner.com/blog/