• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Moč iskalnega marketinga

Ostati relevanten in viden na trgu, prenasičenim z informacijami, je eden primarnih ciljev vsake blagovne znamke, pri čemer brez uporabe iskalnega marketinga zagotovo ne gre. Iskalni marketing namreč poskrbi, da blagovna znamka zasede pozicijo tam, kjer se spletno iskanje preobrazi v nakupno pot.

Vloga iskalnega marketinga se je skozi čas nekoliko spreminjala. V preteklosti je iskalni marketing prišel v poštev na zaključnih aktivnosti nakupnega lijaka, ne pa kot nekaj, kar prežema vsako fazo nakupne poti. Danes vemo, da so potrošniki odvisni od iskanja v vseh fazah nakupne poti, kar pomeni, da morajo biti strategije iskalnega marketinga izdelane tako, da upoštevajo te različne faze.

Kaj je iskalni marketing?

Za potrebe tega prispevka se bomo osredotočili na plačljivi del iskalnega marketinga, bolje poznanega pod kratico SEM (search engine marketing). Za razliko od optimizacije za iskalnike, ki pomaga vašo spletno stran bolje pozicionirati v sklopu organskih iskalnih rezultatov, se plačani iskalni oglasi lahko prikazujejo nad organskimi zadetki.

S tem vam ponudijo priložnost, da svoje oglase postavite neposredno pred zainteresirane uporabnike, ki so z vnesenim iskalnim izrazom nedvoumno izrazili svojo željo po vaših storitvah ali ponudbi.

To pomeni, da jih s plačljivimi iskalnimi oglasi lahko ujamete v trenutku, ko so najbolj odprti za pridobivanje novih informacij oziroma ko so pripravljeni na nakup.

So iskalni oglasi res uporabni samo v zaključnem delu nakupnega lijaka?

Kljub temu, da se iskalni oglasi v veliki meri pojavljajo v spodnjem delu nakupnega lijaka, nam v resnici ponujajo veliko širše možnosti uporabe.

Z njimi lahko ustvarjate zavedanje o svoji ponudbi, ko se uporabniki sploh še ne zavedajo potrebe po vaših storitvah. S primerno prilagojenimi oglasi jih lahko preusmerite na primerno pristajalno stran, ki nudi iskane informacije, obenem pa jih nežno dregnete v smeri nadaljnjega raziskovanja vaših storitev.

Ob ustvarjenem zavedanju, da uporabnik potrebuje takšno storitev, kot jo ponujate, mu ob nadaljnjem iskanju lahko ponudite dodatne informacije o svoji ponudbi ali pa mu ob raziskovanju dodatnih ponudb pokažete tudi svoj oglas in ga preusmerite na svojo spletno stran.

Kako deluje iskalni marketing?

Sistem deluje po principu avkcije za izbrane ključne besede, na katere želite, da se prikazujejo vaši oglasi.

Poenostavljeno bi lahko rekli, da se bo na vrhu rezultatov prikazoval tisti ponudnik, ki je pripravljen za klik na oglas plačati največ, vendar pa to ne drži.

V avkciji namreč sistem preverja paleto različnih dejavnikov, ki vplivajo na končni položaj oglasov, od cene, ki ste jo pripravljeni plačati, do kakovosti pristajalne strani, ujemanja med oglasi in ključnimi besedami, razširitev in še veliko drugih.

V zgornjem prikazu lahko vidimo, da nizkokakovostni oglasi kljub visoko nastavljenim cenam na klik ne bodo dosegali dobrih položajev v avkciji.

Ali obstajajo napačni načini uporabe iskalnega marketinga?

Seveda! Zelo pogosto boste na iskalnikih naleteli na oglase, ki so popolnoma zgrešili bistvo vašega iskanja.

Občasno se pojavijo tudi takšni, ki imajo sicer pripravljen relevanten oglas, vendar pa so vas nato usmerili na stran, kjer ne dobite želenih informacij. Po domače povedano gre za zavajanje uporabnika.

Še huje je, ko se zaradi slabe optimizacije oglasi začnejo pojavljati ob neprimernih iskanjih ali celo iskanjih, ki so v neskladju s smernicami blagovne znamke.

S takšnimi pristopi k iskalnemu marketingu so oglaševalci dosegli:

  • nezadovoljstvo uporabnika
  • slab vtis o blagovni znamki
  • hitro zapustitev spletnega mesta
  • zapravljanje svojega oglaševalskega proračuna po nepotrebnem.

To pa niso ravno želeni rezultati oglaševalskih kampanj, kajne?

Iskalni marketing, da ali ne?

Kljub temu, da gre za retorično vprašanje, še odgovor: DA, prisotnost na iskalniku je absolutno nujna za vsako podjetje, ki si želi razvoja in rasti ter ne želi prepustiti rezultatov svojih marketinških naporov konkurenci.

Iskalni marketing vam ponuja ogromno možnosti za doseg relevantnih uporabnikov, v vseh delih odločitvenega lijaka, vendar pa je treba o prisotnosti na iskalnikih dobro razmisliti.

Pripravljeno morate imeti ustrezno strategijo nastopa in poskrbeti za pravilno optimizacijo oglasnih kampanj, da se izognete morebitnim težavam in dosežete najboljše rezultate glede na vložena sredstva.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.