• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Chrome začel blokirati vsiljive oglase! Bo vaša spletna stran na črnem (»ad-block«) seznamu?

Google je 15. februarja 2018 v spletnem brskalniku Chrome začel blokirati vsiljive vrste oglasov. O načrtovanju te poteze smo pisali že poleti, zdaj pa je do spremembe tudi zares prišlo. Ob tem je v marketinških krogih završalo, a Google pričakuje, da bo to v končni fazi dobro tako za spletne uporabnike kot tudi za oglaševalce, založnike in druge, za katere je prikazovanje oglasov vir prihodka. Pa je res tako?

Preverjanje ustreznosti oglasov po standardih Better Ads

Podlago te spremembe je že pred časom zastavila Koalicija za boljše oglase (Coalition for better ads), ki je v obsežni raziskavi preverjala, kateri so nezaželeni in vsiljivi oglasni formati po mnenju potrošnikov.

Chrome, najbolj priljubljeni spletni brskalnik, ki ga uporabljata okrog dve tretjini spletnih uporabnikov, bo zdaj ob nalaganju spletne strani preverjal, ali vsebuje katerega od spornih formatov in v tem primeru blokiral oglas. Uporabnika bo zatem obvestil o blokiranju in ga vprašal, ali dovoli prikazovanje teh oglasov na tej spletni strani.

Sporni oglasni formati po standardih Better Ads:

3 koraki, preden vas Google doda na seznam za blokiranje oglasov

Google po novem ocenjuje spletne strani na podlagi omenjenih standardov in jih označi kot sprejemljive (pass), izda opozorilo (warning) ali označi za nesprejemljive (fail). Če kot lastnik spletne strani ugotovite, da Chrome blokira vaš oglas, lahko v Google Search Console v razdelku Ad Experience Report  preverite, kaj je narobe z oglasnim formatom, ga popravite in nato ponovno preverite, ali je ustrezen. Šele če v obdobju 30 dni tega ne naredite, bo Chrome začel blokirati oglase na vaši spletni strani.

Sprememba velja tudi za oglase, ki se prikazujejo preko Googlovih oglaševalskih platform DoubleClick in AdSense.

Boljša uporabniška izkušnja in s tem upad »ad-blockerjev«?

Pri Googlu so povedali, da njihov namen ni blokiranje čim več oglasov, temveč spodbujanje ustvarjalcev vsebin k prikazovanju oglasov, ki so uporabnikom prijazni in ne kazijo uporabniške izkušnje. Več takšnih oglasov bi zmanjšalo uporabo orodij za blokiranje oglasov, kar bo v končni fazi pozitivno tako za oglaševalce kot tudi lastnike spletni strani.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.