• Facebook
  • Twitter
  • RSS

6 ključnih trendov na področju spletnega poslovanja v letu 2018

Povzemamo šest globalnih trendov na področju spletnega poslovanja, ki jih letos napovedujejo strokovnjaki. Med njimi so na primer glasovni nakupi, naročniški prodajni model in personalizacija.

Foto: Pixabay

1. Rast »glasovnih nakupov«

Po napovedih portala Ecommercetimes.com bo rastoča priljubljenost pametnih zvočnikov, kot sta Amazon Echo in Google Home, v tem letu ena od pomembnih gonilnih sil razvoja nakupovanja na spletu. Kot pojasnjuje Michael Levine iz ameriškega podjetja Photon, ki se ukvarja z informacijsko tehnologijo in storitvami, bo glasovna tehnologija odprla popolnoma nove priložnosti na področju spletne trgovine.

Dejstvo je, da se tako v ZDA kot marsikje drugje po svetu (pri nas morda nekoliko počasneje, pa vendar) pametni zvočniki in druga glasovna tehnologija hitro širijo v dnevne sobe potrošnikov in trgovci počasi začenjajo razumeti, kako potrošniki uporabljajo te naprave. Nedavna študija podjetja Walker Sands je pokazala, da namerava vsak tretji potrošnik v prihajajočem letu opraviti vsaj en nakup preko naprave, ki jo uporabnik upravlja s svojim glasom. Ta trend bo zagotovo spodbudil oglaševalce, da začnejo pospešeno razmišljati o tem, kako ga integrirati v svoje strategije.

»Znamke, kot sta Amazon in Google, bodo to tehnologijo izkoristile za ustvarjanje boljše povezave s potrošniki ter svoje pametne glasovne pomočnike prilagodile tako, da bodo ponujale popolnoma personalizirano nakupno izkušnjo,« napoveduje Bob Glazer, direktor podjetja Acceleration Partners. Ključno pri tem pa bo poskrbeti, da bo glasovno iskanje bolj natančno in uporabniku prijazno.

Kot napovedujejo strokovnjaki, bodo pametni pomočniki hitro postali še pametnejši in bodo vedno bolje razumeli potrebe potrošnikov, kar bo pomembno vplivalo na uporabniško izkušnjo in njihove nakupne navade.

2. Vstop glasovnih uporabniških vmesnikov v segment trgovine na drobno?

Omenjeni pametni zvočniki pa morda ne bodo edina tehnologija, ki spletnim trgovcem odpira številne priložnosti. Velik potencial bi lahko imeli tudi drugi uporabniški vmesniki, ki jih nadzorujemo z glasom.

»Danes lahko že govorimo s televizorji. Morda bo glasovna navigacija vstopila tudi v svet trgovine na drobno,« domnevajo pri Ecommercetimes.com. Hkrati dodajajo, da se bodo s tem, ko bodo trgovci odkrivali prednosti tako imenovane glasovne prodaje (»voice-driven«), pokazale tudi pomanjkljivosti te tehnologije.

Dejstvo je, da je segment trgovine na drobno zelo vizualen prostor. Lahko se zgodi, da bodo potrošniki začeli uporabljati glasovne pomočnike za svoje rutinske nakupe izdelkov za vsakdanjo rabo, pri večjih in bolj specifičnih nakupih pa bo verjetno nakupovanje preko pametnih telefonov in računalnika še vedno prevladujoče.

3. Vzpon naročniškega prodajnega modela

Naslednji trend, ki je bil aktualen že v lanskem letu, v letu 2018 pa naj bi se le še okrepil, je naročniški prodajni model.

K razširitvi naročniškega modela bodo pomembno prispevale tudi povezane naprave v domovih potrošnikov. Že zdaj lahko opazujemo primere, kot je na primer Brita, eno vodilnih podjetij na področju filtracije vode. Vrč za filtriranje vode omogoča povezavo z Amazonovim sistemom in vsakič, ko mora uporabnik nakupiti nov filter, je naročilo opravljeno samodejno.

Morda lahko pričakujemo celo korak dlje; ne zgolj samodejno naročanje, temveč tudi samodejno dobavo. Strokovnjaki napovedujejo, da bodo velikani spletnega poslovanja začeli pošiljati izdelke, še preden jih bo potrošnik naročil, in sicer na podlagi njegove zgodovine nakupov.

4. Naj bo osebno!

Posebno mesto med trendi na področju spletne trgovine v letu 2018 bo imela personalizacija. Ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje bo izredno pomemben del te industrije, ključni bodo priporočeni izdelki na podlagi zgodovine nakupov, geografske lokacije uporabnika in njegovih osebnih podatkov.

S tem se fokus pomika od samega zaključka prodaje k poglobljenemu razumevanju odločitev potrošnikov, ki vplivajo na njihove nakupe in zvestobo.

Pomemben trend so tudi platforme za primerjalno nakupovanje. »Kar zadeva nadaljnji razvoj spletne trgovine na globalni ravni, spletni trgovci aktivno vstopajo v večkanalni (»omni-channel«) svet, kar je nedvomno prihodnost dejavnosti. Odvija se tudi nov trend spletnih rešitev za mobilne naprave, ki potrošnikom omogočajo hitrejše, preprostejše in bolj priročno nakupovanje. Posebej bi izpostavil razvoj rešitev za primerjalno nakupovanje in virtualnih tržnic (tako v tujini kot v Sloveniji), ki omogočajo preprosto optimizacijo nakupovanja v praktično vseh blagovnih skupinah, tudi na področju storitev,« meni Darko Dujič, direktor skupine Ceneje.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.