• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Amazon odpira prvi supermarket brez blagajn! Se spreminja prihodnost trgovine na drobno?

Spletni velikan Amazon je odprl prvi supermarket brez blagajn, človeških in samopostrežnih. Je to poteza, ki bo spremenila način nakupovanja živil in celotno trgovino na drobno?

Po poročanju portalov BBC in Business Insider so trgovino Amazon Go, ki je v Seattlu, v preteklem letu že preizkušali Amazonovi zaposleni. Sistem temelji na kopici kamer, nameščenih na stropu, senzorjev in algoritmov, ki identificirajo vsakega kupca in sledijo izdelkom, ki jih ta izbere. Na ta način odpravljajo zaračunavanje na blagajni.

Ob prihodu v trgovino kupec najprej poskenira svoj pametni telefon z aplikacijo Amazon Go. Senzorji, ki so na policah, nato avtomatsko dodajo na račun vse izdelke, ki jih vzame v roke, in odštejejo vse, ki jih vrne. Ko zapusti trgovino, se znesek preprosto odšteje z njegove kreditne kartice.

Trgovina v Seattlu se je za Amazonove zaposlene odprla že decembra 2016. Po pričakovanjih bi morala biti že prej pripravljena za javnost, vendar je prišlo do tehničnih težav. Med drugim sistem ni zmogel obravnavati več kot 20 ljudi sočasno, še posebej, če je skupina ljudi, kot na primer družina, nakupovala skupaj. Kljub temu vodja Amazon Go Gianna Puerini pojasnjuje, da je trgovina v času preizkusne dobe delovala dobro in poudarja, da predstavlja velik napredek z vidika računalniške tehnologije in strojnega učenja. Spletni velikan je moral pomanjkljivosti hitro odpraviti, saj že obstajajo tekmeci, ki ponujajo zelo podobne tehnološke rešitve.

Trenutno še niso razkrili, ali nameravajo odpreti še več prodajaln Go. Te so sicer ločene od verige Whole Foods, ki jo je Amazon kupil lani. Amazon za zdaj ne načrtuje uvedbe tehnologije brez blagajn v stotine prodajaln Whole Foods, vendar je to vsekakor pričakovati, saj hitrejše ko lahko potrošniki opravijo nakup, verjetnejše je, da se bodo vrnili v isto trgovino.

Trgovina v Seattlu sicer ni prvi Amazonov poskus, da prodre v svet fizične trgovine. Leta 2015 je prav tako v Seattlu odprl prvo fizično knjigarno, teh pa je danes v ZDA že 15. V rezultatih tretjega četrtletja, ki jih je podjetje predstavilo oktobra lani, je javnost prvič dobila vpogled v prihodke, ustvarjene v fizičnih trgovinah. Ti so znašali 1,28 milijarde dolarjev, večino so ustvarili supermarketi Whole Foods.

Čeprav Amazonove fizične trgovine v tem trenutku še niso »zlata jama«, analitiki razmišljajo, da jih Amazon uspešno izkorišča za dvig prepoznavnosti svoje blagovne znamke in promocijo članske sheme Prime. Za njene člane v knjigarnah veljajo spletne cene, medtem ko drugim zaračunajo redno ceno, to pa je zgolj ena od ugodnosti.

Kaj lahko pričakujemo v prihodnje? Finančni direktor Amazona Brian Olsavsky je nedavno napovedal, da v prihajajočih mesecih in letih načrtujejo še več fizičnih trgovin, a da končne  strategije še niso oblikovali.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.