• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Novi AdWords prinašajo številne prednosti za oglaševalce

Od zadnje prenove oglaševalske platforme Adwords je minilo že več kot osem let. Od takrat je prišlo do velikih premikov na tehnološkem področju z razmahom vse naprednejših pametnih telefonov in števila naprav, ki jih posamezniki uporabljajo doma in v službi.

Spremenile so se tudi navade njihovih uporabnikov, ki do spleta dostopajo zunaj zavetja lastnega doma ali delovnega okolja. Drugačna je tudi dinamika dela in število oglaševalcev, ki platformo uporabljajo. Kumulativa postopnih sprememb je vodila do nujnosti nadgradnje oglaševalske platforme, kar je Google naznanil lani poleti in posameznim oglaševalcem omogočil dostop do beta različice posodobljene platfome. Danes je platforma, poimenovana New Adwords Experience, na voljo vsem uporabnikom in sledi grafični podobi drugih Googlovih orodij, kot so Google Analytics, Optimize in Tag Manager.

Kaj želi Google doseči s prenovo?

Glavni Googlovi cilji, ki jih želi doseči s prenovo platforme, so omogočiti uporabnikom, da:

  • preprosto oblikujejo kampanje, skladne z njihovimi marketinškimi cilji;
  • prihranijo čas pri ustvarjanju kampanj in lažje dostopajo do najpogosteje uporabljenih orodij in funkcionalnosti;
  • hitreje pridobijo uporabne podatke o delovanju kampanj s pomočjo poročevalskih orodij in grafičnih vmesnikov;
  • uporabljajo nova orodja in možnosti pri ustvarjanju kampanj, ki so na voljo le v prenovljeni platformi Adwords.

Kljub prenovi in boljši uporabniški izkušnji je dobro poznavanje platforme ključnega pomena za izvajanje učinkovitega oglaševanja. Poglejmo si osnovno strukturo platforme, v nadaljevanju pa bomo predstavili nekatere novosti, ki so pomembne pri vsakdanjem ustvarjanju kampanj.

Struktura nove platforme AdWords

Ko ustvarimo nov račun AdWords, nas ob vstopu čaka vodena predstavitev v 5 korakih. Ta je zelo priročna za nove in neizkušene uporabnike, saj nam hitro in jasno prikaže funkcionalnosti platforme, ki jih napogosteje uporabljamo. Če želimo ponovno zagnati predstavitev, izberemo možnost »Guided Steps«, ki se nam prikaže po kliku na ikono z vprašajem desno zgoraj. Podobna ikona se pojavlja v vseh korakih pri postavljanju kampanje, kar precej olajša delo novim uporabnikom.

Osnovna struktura  platforme ostaja enaka, spremenila pa sta se postavitev in način dostopanja do posameznih orodij in podatkov. Na levi strani je dvostopenjskii meni. Izbiramo lahko med posameznimi tipi kampanj, spodaj pa se nam prikažejo kampanje glede na filter, ki ga izberemo. Zapomniti si morate ikono s tremi navpičnimi pikami, kjer izbirate možnosti in filtre znotraj vsakega od segmentov. Na vzporednem meniju v svetlejši sivi barvi boste opazili, da se spreminja glede na izbiro tipa kampanje. Pri prikaznih (»display«) kampanjah se na primer pojavita menija Topics in Placements, ki ju pri iskalnih (»search«) kampanjah ni. Meni se torej prilagaja funkcionalnostim, ki so na voljo pri posameznih tipih kampanj. Dodatna prednost je tudi hitrejše dostopanje do nastavitev posamezne kampanje, urnika, lokacij, prilagodljivih načinov ponujanja in zgodovine sprememb.

Ena vidnejših novosti so tudi pregledna poročila o vaših kampanjah na vstopni strani. Tam najdete podatke o ključnih kazalnikih učinkovitosti (KPI-jih), ki vam dajo jasno sliko o delovanju posameznih kampanj. Kot pri vseh interpretacijah podatkov pa morate seveda paziti na ustrezno segmentacijo in ne sprejemati odločitev na skupnih podatkih.

Omeniti velja še možnost uporabe bližnjic. Do seznama vseh razpoložljivih dostopate s klikom na »?«. Nabor bližnjic se nenehno veča, njihova uporaba pa bo precej pospešila potek vašega dela znotraj platforme.

Kje so ključna orodja?

Večina ključnih orodij je v meniju desno zgoraj. Ob kliku na ikono s ključem se odpre meni s 5 segmenti, kjer najdete načrtovalska orodja, kot so Keyword Plannner in orodje za predogled oglasov, v preostalih segmentih pa so knjižica za skupno rabo, orodja za avtomatizacijo oglaševanja, merjenje konverzije in atribucije ter nastavitve računa.

Nekatera iz naštetih orodij (na primer Keyword Planner) za zdaj ostajajo v stari podobi, kar pomeni, da boste ob kliku nanje preusmerjeni na staro platformo ali pa se vam bo odprl nov zavihek. Prehod med staro in novo platformo pa je zelo preprost, saj imate v nastavitvah povezavo do ene in druge. V stari platformi pa vas k prehodu na novo dodatno nagovarja moder gumb desno spodaj.

Velik napredek je zaslediti pri poročevalskih orodjih. Te so pod ikono s histogrami, kjer so skrita tudi vnaprej definirana poročila oziroma Dimensions, kot so se imenovala v prejšnji verziji platforme. Poročila so grafično bolj izpopolnjena in pregledna.

Poglejmo si še ključna orodja, ki jih boste uporabljali znotraj kampanj, oglasnih skupin in oglasov/ključnih besed. Pod grafi na desni strani so štiri ikone. Prva v obliki obrnjene piramide oziroma lijaka je filter, s katerim izbirate posamezne elemente glede na ime, status, ime in preostale parametre. Sledi okrogla ikona, ki vsebuje različne segmente, ki so podobni kot v stari platformi. Naslednja ikona, ki nakazuje stolpce, služi izbiri metrik, ki jih želite spremljati v vaših tabelah, zadnji gumb pa je namenjen prenosu podatkov v obliki Excela in preostalih vrst dokumentov.  

Poenostavljeno oblikovanje kampanj

Oblikovanje kampanj je v novi platformi preprostejše in hitrejše. Če želimo oblikovati novo kampanjo, izberemo meni Campaigns v svetlo sivem meniju levo in nato kliknemo na velik moder gumb s plusom:

OPOMBA: Namenoma uporabljamo angleške izraze za številne pojme, saj platforme vedno uporabljamo v angleščini. Razlog za to je preprost. Če se pojavi kakšna težava ali pa katerih funkcionalnosti še ne poznate, je precej lažje poiskati informacije v angleškem jeziku kot slovenščini. Priporočamo vam rabo orodij v angleščini.

Na voljo imamo pet različnih tipov kampanj

Opazili boste, da ni več na voljo tipa kampanje »Search Network with Display Select«. Tega lahko izberete v naslednjem koraku, kjer obkljukate prikaz oglasov v prikaznem omrežju. Seveda pa vam ta tip kampanje odsvetujemo, saj gre za popolnoma drugačne tipe kampanj z različnimi marketinškimi cilji. Odločitev je odvisna od vaših izkušenj in proračuna, ki ga imate na voljo.

Ko izberete tip kampanje, vas v naslednjem koraku čaka izbor vašega marketinškega cilja.

Glede na izbor vam bodo na voljo različne nastavitve in napotki pri postavljanju kampanje. Osebno se postavljanja kampanje lotim brez izbora cilja, saj želim sam nastaviti vse parametre kampanje. Naslednji koraki so precej podobni delu v stari platformi, kjer nastavimo lokacije, jezik, proračun, način ponujanja, razširitve oglasov in druge nastavitve, ki so različne glede na izbran tip kampanje.

Kaj pa oglasne skupine in oglasi?

Ena boljših sprememb v platformi je proces postavljanja oglasnih skupin in vnašanja ključnih besed. Zdaj lahko že v tej fazi postavite več oglasnih skupin s klikom na gum »New Ad Group«. V vsako lahko vnesete ustrezne ključne besede in hitreje postavite celotno kampanjo.

Kljub napredku ostaja še veliko prostora za izboljšave. Na primer dodajanje negativnih ključnih besed že v tej fazi, hkrati pa je orodje za pridobivanje dodatnih idej o ključnih besedah nazadovalo v primerjavi s staro platformo. Z razdelitvijo ključnih besed v kategorije je bila stara platforma bolj pregledna in uporabna.

Podobno je tudi pri oblikovanju oglasov, ki je še hitrejše kot prej. Oglase lahko hitro kopiramo, dodajamo nove in podobno kot prej vidimo, kako bodo videti na različnih napravah.

Omeniti velja še eno orodje, ki nam je lahko v pomoč pri testiranju oglasov. Gre za tako imenovano »Ad Variations«, ki je v meniju »Drafts & Experiments«. Testiramo lahko različne gradnike oglasov in jih apliciramo na celotne račune ali posamezne kampanje.

Če se na hitro vrnemo k prvemu koraku – postavljanju kampanje –, velja omeniti še novost pri dodajanju razširitev oglasov. Veliko uporabnikov si težko predstavlja, kako so videti posamezne razširitve in kako jih pravilno oblikovati. Po novem nam je na voljo predlogled vsake od teh, kar je v veliko pomoč manj izkušenim uporabnikom.

Kaj pa preostale novosti?

Dotaknili smo se le manjšega dela novosti, ki jih prinaša nova platforma AdWords. Opozoriti moramo na veliko spremembo razpona dnevne porabe oglaševalskih sredstev. V preteklosti je lahko vaša dnevna poraba nihala do 20 odstotkov. Torej, če ste določili mesečni proračun, je lahko bila na posamezni dan vaša poraba do 20 odstotkov večja od povprečja za posamezni dan. Od oktobra dalje so lahko nihanja tudi do 100 odstotkov. Če imate fiksen mesečni proračun, bo končna poraba ostala znotraj zastavljenih smernic. Zalomi pa se lahko v primerih, ko kampanje predhodno prekinete, vaša poraba pa je višja od načrtovane. Google si to svobodo dopušča s ciljem izboljšati rezultate vaše kampanje na dneve, ko njegov algoritem predvidi več klikov in/ali konverzij iz naslova vaših kampanj.

Preostale novosti so t. i. »Custom-intent« občinstva za prikazne kampanje, nova razširitev oglasov (»Promotion extension«), razširjeno demografsko ciljanje (dohodek gospodinjstva – kljub vprašljivi natančnosti podatkov v tej fazi), remarketing v kampanjah GSP (pred časom je bila izvzeta možnost ciljanja po domenah). To je le majhen del novosti, ki jih bomo podrobneje predstavili v prihodnjih zapisih.

Na vrsti se vi!

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.