• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako ukrepati, ko vam več kot polovico posla požirajo zapuščene košarice?

Si predstavljate, da bi se nakupovanja v fizičnih trgovinah lotevali na enak način kot na spletu? Stopili bi v poslovalnico, napolnili voziček, ko bi nenadoma pred vas skočil prikupen muc. Stavim, da bi v trenutku vse odložili iz rok, se za hip poigrali z mačjim mladičem in pozabili, zakaj ste se v trgovini sploh znašli.

Foto: Dreamstime

Takšen scenarij se v vsakdanjem življenju morda zdi le malo verjeten, pa vendar ga lahko v svetu e-poslovanja stalno opažamo. Kljub najboljšim načrtom in ugodnostim, ki jih ponudniki nudijo na strani, košarice v spletnih trgovinah ostajajo polne in pozabljene. Teh naj bi bilo po zadnjih raziskavah približno 70 odstotkov alidve tretjini celotnega posla spletnih trgovin, kar je, kot je v študiji pokazal Business Insider, globalno gospodarstvo samo v zadnjem letu stalo 4,6 milijarde dolarjev. Zapuščena košarica je zagotovo največja težava današnjih spletnih prodajaln in žal jo je nemogoče povsem odpraviti – delež kupcev bo vselej zapustil vašo spletno stran, ne da bi zaključil nakup in oddal naročilo, ne glede na to, kaj vse mu boste omogočili, kar pa še ne pomeni, da na zapustno stopnjo ni mogoče vplivati.

Zakaj ljudje zapuščajo košarico in kako to preprečiti?

Razlogi, zakaj kupci ne zaključijo nakupov, so različni. Deloma jih gre seveda iskati v načinu, kako kupci danes nakupujejo – ogledujejo si izdelke, primerjajo cene, izdelke shranjujejo za pozneje in podobno. Vse to so dogodki, na katere sami ne moremo prav veliko vplivati. A če se od njih odmaknemo in se osredotočimo na dejanske razloge, ki kupce odvračajo od nakupa, lahko hitro uvidimo, da smo za večino v resnici krivi sami.

Zdaj, ko vemo, s čim vse kupcem otežujemo pot do nakupa, poglejmo, kaj lahko storimo, da bi njihovo zapustno stopnjo zmanjšali:

1. Kupcem ponudite brezplačno poštnino

Četudi se kupcem cene izdelkov zdijo sprejemljive, jih lahko od nakupa velikokrat odvrnejo stroški dostave, pa čeprav je govora le o nekaj evrih. Zato jim rajši ponudite različne možnosti prevzema pošiljke, torej cenejšo in počasnejšo dostavo namesto hitrejše in dražje ali pa možnost osebnega prevzema na prevzem mestu. Lahko pa jim ponudite kar možnost brezplačne dostave in to tudi jasno oglašujte. Na vidnem mestu na spletni strani jasno navedite, da nudite brezplačno poštnino. Morda vam je pri tem lahko za zgled tudi obutveni velikan Zappos, ki svojo brezplačno dostavo oglašuje pod ceno vsakega izdelka posebej. S tem boste že na začetku zmanjšali možnost, da bi kupec boljšo ponudbo iskal drugje.

2. Odpravite presenečenja pred zaključkom nakupa

Četudi ne želite ponuditi brezplačne dostave, lahko zapustno stopnjo na spletni strani zaradi stroškov pošiljanja še vedno nekoliko zajezite, in sicer tako, da neljubih presenečenj ne prihranite za konec.

24 odstotkov kupcev zapusti košarico, ker si predhodno ne morejo preračunati vseh stroškov. Po podatkih Business Insiderja pa kar 58 odstotkov tistih, ki prispejo do konca, nazadnje opusti idejo o nakupu, ker je skupni strošek naročila zaradi poštnine višji od pričakovanega.

Vse to nakazuje, da kupci preprosto ne marajo presenečenj, zato vse stroške jasno komunicirajte od samega začetka. Primer: če stroški pošiljanja v vaši spletni trgovini niso fiksni, kupcem ponudite kalkulator, s katerim si bodo lahko preračunali dostavo v želeni kraj ali državo.

3. Košarica naj bo v spletni trgovini na vidnem mestu

Kdaj pa kdaj se kupci h košarici vseeno vrnejo in tedaj želijo imeti izdelke, ki so jih shranili v njej, takoj pri roki. Zato je pomembno, da je bližnjica do košarice na vidnem mestu – običajno v desnem kotu zgoraj – in je dostop do nje v trenutku mogoč. Morda lahko k ikoni košarice dodate še skupno število izdelkov, ki se v njej nahajajo ali skupni strošek nakupa, zato da kupca s tem spomnite, da ga čaka nedokončan nakup. V vsakem primeru pa si želite, da ga izdelki v košarici ob vrnitvi počakajo.

4. Nakup lahko zaključijo tudi gosti

Pri spletni prodaji ni vselej najboljša ideja, da od kupcev pred nakupom zahtevate predhodno registracijo. Ne samo, da bo to upočasnilo nakupni proces, veliko kupcev – natančneje 35 odstotkov – bo vaša zahteva preprosto odvrnila od nakupa.

Vnašanje podatkov, potrdilo e-poštnega naslova in prijava v spletno trgovino predstavlja veliko število korakov, ki jih zahtevate od kupca, ki želi le kupiti izdelek. Rajši jih k registraciji povabite po nakupu ali jih za registracijo posebej nagradite.

5. Celoten nakupni postopek naj bo kar se da hiter

Visual Website Optimizer je pokazal, da se v spletni prodaji stopnja konverzije zmanjša za 7 odstotkov za vsako sekundo nalaganja spletne strani.

Spletne trgovine, ki delujejo počasi, tako kar prosijo neučakane kupce, da svoj nakup opravijo drugje. Prav zato želite odzivnost vaše spletne strani pohitriti in nakupni postopek čim bolj poenostaviti.

Eden od najboljših načinov za zmanjšanje števila zapuščenih košaric je ta, da preprosto poenostavite celoten nakupovalni postopek. Dobro premislite, ali morajo kupci res skozi pet različnih strani samo zato, da bi dokončali nakup, in kako bi lahko število korakov zmanjšali. Pomaga tudi to, da kupcem, ki se v trgovino vračajo, omogočite, da so vsa polja s podatki zanj predhodno že izpolnjena.

6. Želite si postati zaupanja vreden ponudnik

Današnji kupci se še kako zavedajo, da kriminal živi tudi na spletu. Ko nakupujejo na spletu in trčijo ob trgovino, s katero še niso imeli priložnosti poslovati, se želijo najprej prepričati, ali ji lahko zaupajo. Ali ji lahko zaupajo svoje osebne podatke, podatke o kreditni kartici in ali bodo kupljeno blago na koncu tudi resnično prejeli?

Varnostne značke so lahko odličen način, kako s kupcem vzpostaviti zaupanje in zmanjšati zapustno stopnjo, zato si svoje, če še niste, priskrbite tudi sami.

7. Kupcem ponudite različne možnosti plačila

Ne glede na to, da je velika večina spletnih nakupov v Sloveniji opravljenih s plačilom po povzetju, pa to še ne pomeni, da si takšnega načina plačevanja želijo vsi ali da to velja v vseh državah. Kar 56 odstotkov spletnih kupcev si danes želi več različnih možnosti plačila, zagotovo pa si ne želite, da bi izdelek na koncu ostal v vaši košarici samo zato, ker vam kupec nakupa zaradi omejenih možnosti ne more poravnati.

Poleg kreditnih kartic, plačila po predračunu in plačila po povzetju razmislite tudi o PayPalu in novih oblikah plačila, ki so na pohodu, kot sta Apple Pay in Google Wallet.

8. Izkoriščajte pojavna okna

Prednost pojavnih oken je, da jih lahko uporabite na kateri koli strani in na katerem koli koraku vaše spletne trgovine. Tako se kupcu lahko prikažejo v trenutku, ko zaznate, da namerava spletno trgovino zapustiti, ne da bi dokončali nakup. Na njem lahko kupcu ponudite kodo za popust in ga tako vendarle motivirate, da o izdelkih v košarici še enkrat razmisli.

9. Hej, pozabil/a si na izdelke v košarici!

Podobno kot v primeru pojavnih oken lahko kupca na nedokončan nakup spomnite tudi z e-poštnim sporočilom in ga k zaključku nakupa spodbudite denimo tako, da mu ponudite dodatno kodo za popust.

10. Remarketing

Z zapuščenimi košaricami se lahko aktivno spopadete tudi tako, da začnete kupca, ki se je na vaši strani zanimal za določene izdelke, nanje aktivno opominjati.

Remarketing je v e-prodaji nujno marketinško orožje, saj pomeni drugo priložnost. Z remarketingom namreč poskušate ujeti vse tiste kupce, ki so že pokazali zanimanje za vaše izdelke, a se zanje zaradi različnih razlogov niso odločili, in jih spomniti, da naj nakup vendarle opravijo.