• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kaj lahko za vaš vsebinski marketing storite že danes?

Presenečena sem bila, ko je v moj e-nabiralnik prispelo sporočilo o promocijskih darilih, ki pa ni bilo klasično promocijsko. Najprej me je pritegnila zadeva, ki je omenjala organizacijo dogodkov. Glede na to, da tudi v Red Orbitu organiziramo dogodke, sem sporočilo odprla. In se začudila.

Foto: Red Orbit

Zagledala sem zapis, ki našteva ključne stvari za uspešen dogodek. Ker je šlo za promocijsko sporočilo podjetja, ki se ukvarja s pisali in poslovnimi darili, sem pričakovala, da bodo v sporočilu suhoparne slike pisal in daril. Tu pa so me tako presenetili, da sem dejansko prebrala prve tri stavke. Običajno tovrstna sporočila izbrišem takoj. To mi je dalo misliti, kako močan je res vsebinski marketing, da se je prikradel v še tako rigidna promocijska sporočila, kot so ponudbe za pisala in poslovna darila. Roko na srce, tu imajo ustvarjalci še veliko manevrskega prostora, da nas navdušijo. 

Vsebinski marketing. Resno?

V želji, da bi se izognili »klasičnemu« marketingu, ki velja za nadležnega, je postal vsebinski marketing pravi bum. Marketing mora biti danes relevanten; osredotočati se mora na ustvarjanje kakovostne in relevantne vsebine za bralca in ga na ta način pritegniti. Uporabniku mora nuditi primerne vsebine takrat, ko jih potrebuje. Z uporabo tega pristopa pa se bo povečal tudi obisk spletne strani. Privlačna vsebina bo vabila bralce, da obiščejo vašo spletno stran in skozi čas bodo postali vaši kupci. Sicer je to zelo poenostavljena razlaga, ampak v grobem drži.

Tudi statistika, ki jo navaja HubSpot, govori v prid ustvarjanju vsebine:

·      po njihovih podatkih iz leta 2014 kar 53 odstotkov marketingarjev pravi, da je ustvarjanje zapisov na blogu glavna prioriteta njihovega inbound marketinga.

·      stari zapisi na blogu predstavljajo kar 75 odstotkov vseh ogledov na blogu in generirajo kar 90 odstotkov vseh stikov, pridobljenih preka bloga.

Predpostavljam, da si tudi vi želite, da vaša vsebina generira organski obisk na strani še mesece po objavi. Pred časom smo na blogu že pisali, zakaj je organski obisk boljši od plačanega.

Kako sploh začeti? Spodaj je opisanih 5 korakov, ki vam bodo v pomoč pri izvajanju vsebinskega marketinga.

1. Spoznajte svoje bralce

Preden začnete z ustvarjanjem vsebine, se morate vprašati, za koga pišete. Kdo bodo vaši bralci? Koga želite pritegniti? Komu bo ta vsebina koristila? Poznati morate vaše ciljne javnosti. Ključno pri vaši vsebini je, da bo bralcem v pomoč pri reševanju njihovega problema. To pa vam bo uspelo le, če jih zares poznate in razumete. Le relevantna vsebina bo pritegnila bralce. Tu gre za preprosto izmenjavo. Potencialni kupci menjajo svojo pozornost za vaše informacije. Vprašanja kupcev so najboljši vir vsebine, ki hitro zaokroži po spletu. Kakovostno vsebino bodo ciljne javnosti rade brale in delile dalje.

2. Prilagodite vsebino fazi nakupnega procesa

Vaša naloga je, da z vsebino premikate bralce skozi nakupni lijak. Vsebina pa se mora razlikovati glede na fazo nakupnega procesa, v kateri se vaš bralec nahaja.

Vse se vrti okoli potrošnika in njegovega nakupnega procesa

Poglejmo nakupni proces, ki je sestavljen iz treh faz: graditev prepoznavnosti (na začetku prodajnega lijaka), ocenjevanje (sredi prodajnega lijaka) in nakup (na koncu prodajnega lijaka).

Prva faza: kdo sploh si?

V prvi fazi, ki predstavlja začetek nakupnega procesa, kupec ugotovi, da ima težavo, ki jo je treba rešiti, in začne z iskanjem rešitve. Ta faza se lahko zgodi zelo hitro ali pa traja dalj časa. Vse je odvisno od tega, kako hitro se kupec odzove in kakšno prioriteto predstavlja ta zadeva v njegovem življenju.

V tej fazi gradite prepoznavnost. Tu ljudje iščejo odgovore, vire nadaljnjega branja, se izobražujejo, berejo raziskave in mnenja drugih. Potencialni kupci najverjetneje še niso slišali za vašo znamko in je še ne poznajo. Zato mora biti vsebina, ki jo ustvarjate, osredotočena na promocijo vaše znamke. V njihovih očeh morate zgraditi avtoriteto in prepoznavnost blagovne znamke ter upati, da boste »top of mind«, ko bodo razmišljali o nakupu.

Tukaj pride v poštev največ različnih tipov vsebin, kot so zapisi na blogu, e-knjige, e-novičniki, izobraževalni spletni seminarji, infografike, odkljuknice (ang. checklist), poddaje, statistična poročila, ki odkrivajo določen problem (ki ga običajno potencialni kupec ima), tečaji in certificiranja ter druge oblike izobraževalne vsebine.

Druga faza: si ti pravi zame?

Sredi nakupnega procesa je faza evalvacije. V njej uporabnik poglobljeno raziskuje in analizira, ali sta vaš izdelek oziroma storitev primerna za njih. Raziskuje med več možnostmi in se osredotoča na tisto, za katero se mu zdi, da bo najboljše rešila njegov problem. V tej fazi morate zgraditi zaupanje med vašimi ciljnimi javnostmi in vašo znamko.

Namen vsebine je generiranje marketinško kvalificiranih stikov (ang. MQL – marketing qualified leads). Na tej točki uporabnik še vedno ne ve, kako bi se odločil, se je pa že spoznal z vašo znamko in vas ima v mislih. Od vas je odvisno, ali se mu dokažete kot strokovnjak na svojem področju.

Za to fazo so odlične študije primera, pogosto zastavljena vprašanja, primerjalni grafi, ocene produktov, produktni spletni seminarji, videi in tehnični vodiči ter izjave strank.

Tretja faza: ti si pravi zame.

Zadnja faza pa je faza nakupa, v kateri uporabnik premišljuje, kaj vse je potrebno, da postane vaša stranka ali kupec. Podrobno preuči izbrano rešitev in skuša upravičiti nakup. Če gre vse po načrtu, zaključi z nakupom, v nasprotnem primeru pa se vrne v prejšnjo fazo in ponovno pregleda alternative. Prepričati ga morate v nakup.

Vsebina v tej fazi mora MQL prepričati, da se premakne po prodajnem lijaku navzdol in ga pretvori v prodajno kvalificiran stik (ang. SQL – Sales Qualified Lead). Potencialni kupec je že blizu odločitve. Z vsebino ga morate prepričati, da ste prava izbira vi in ne konkurenca.

Primeri vsebine v tej fazi so podrobni opisi izdelka/storitve, vodiči za implementacijo, brezplačno preizkusno obdobje uporabe (ang. free trial), demonstracije v živo, posebne ponudbe.

3. Ustvarjajte vsebino

Zdaj, ko veste, kdo so vaše ciljne javnosti in kateri tip vsebine je primeren za posamezno fazo nakupnega procesa, morate to vsebino le še napisati.