• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Razmišljate o širitvi spletne trgovine v tujino? To so nakupne navade potrošnikov na 5 ključnih evropskih trgih!

Čezmejna business-to-consumer spletna trgovina eksponentno narašča in naj bi po podatkih raziskovalnega podjetja eMarketer do leta 2021 znašala vrtoglavih 424 milijard dolarjev. To je še en pokazatelj, da potrošniki splet vse bolj dojemajo kot ključno mesto za nakupovanje – tako v domačih kot tujih trgovinah. Znate izkoristiti ta trend?

Foto: Shopper's Mind Slovenija

Razmislite o širitvi vašega ecommerce poslovanja v tujino, pri tem pa si pomagajte s podatki raziskave, ki razkriva nakupne navade potrošnikov v petih državah EU – Veliki Britaniji, Nemčiji, Franciji, Španiji in sosednji Italiji.

Najpogosteje na splet po oblačila in modne dodatke

Podatki študije digitalnih potrošnikov GlobalWebIndex kažejo, kaj potrošniki v omenjenih državah najraje kupujejo na spletu in kaj jih spodbuja k nakupu.

Kot pojasnjujejo na portalu Google Advertiser Community, v vseh državah vodi kategorija oblačil in modnih dodatkov, razen v Veliki Britaniji, kjer potrošniki na spletu najpogosteje kupujejo izdelke in storitve, povezane z zabavo. Na vseh petih trgih so med top 3 kategorijami oblačila in dodatkizabava in potovanja, tem pa sledijo elektronika, lepote in zdravje ter oprema za dom.

V Nemčiji je študija zabeležila najvišji odstotek spletnih nakupov oblačil in dodatkov, in sicer 63 %, v Veliki Britaniji pa v kategorijah zabava (54 %) in potovanja (46 %).

Brezplačna dostava je glavni dejavnik, ki odloča o spletnem nakupu

Ko razmišljate o širitvi spletne trgovine v tujino, je ključno, da razumete potrebe tamkajšnjih potrošnikov in temu ustrezno prilagodite ponudbo. To je še posebej pomembno, če se širite na razvite ecommerce trge, kjer mora vaša ponudba izstopati pred konkurenti. Da vam to uspe, morate potrošnikom zagotoviti ustrezno dodano vrednost ter jih s tem prepričati, da nakup opravijo pri vas.

Brezplačna dostava je na vseh petih tržiščih daleč pred ostalimi dejavniki, saj v povprečju okoli 70 odstotkov potrošnikov pravi, da jim je pri spletnem nakupovanju zelo pomembna. Za najbolj cenovno občutljivo se je izkazala Francija, kjer so vse tri glavne spodbude povezane z možnostmi prihrankov: brezplačna dostava, točke zvestobe ter kuponi in popusti.

Ključno je tudi preprosto vračilo izdelka, še posebej v Nemčiji in Veliki Britaniji, kjer približno polovica potrošnikov navaja ta dejavnik kot pomemben. V Italiji in Španiji bolj cenijo hiter in enostaven postopek naročila, ki pri polovici vprašanih poveča verjetnost, da se odločijo za spletni nakup.

Ostali pomembni dejavniki so še mnenja in ocene drugih kupcev ter dostava v naslednjem dnevu.

Kaj pa najbolj vpliva na nakupne odločitve slovenskih potrošnikov?

Raziskava Shopper’s Mind 2016 v izvedbi podjetja Ceneje in raziskovalne agencije Valicon je preverjala spletne nakupne navade slovenskih internetnih uporabnikov, med drugim tudi to, kaj jim je pomembno, ko nakupujejo na spletu.

Največ (56 odstotkov) vprašanih je povedalo, da jim je pri spletnem nakupovanju pomembno razmerje med ceno in kvaliteto izdelka, 47 odstotkom je pomembna cena dostave, enakemu deležu to, da trgovec ponuja želeni način plačila. Med ključnimi dejavniki so še hitrost dostave (34 %), kvalitetni opisi izdelkov (28 %), obseg ponudbe v trgovini (27 %) ter možnost dostave in prevzema (27 %).

V tem pogledu smo najbolj podobni kupcem v Veliki Britaniji, saj je na prvem mestu zabavna elektronika, sledijo oblačila in obutev, oprema za dom in vrt ter izdelki s področja lepote in zdravja. Največ vprašanih (15 odstotkov) je na spletu nazadnje kupilo računalniško opremo ali računalnik, sledijo oblačila, oprema za mobilni telefon in modni dodatki.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.