• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V 2017 internet ni trend, temveč norma

Smo v času, ki kar kliče po hitrih spremembah, učenju in odgovornosti do uporabnikov, ki za svojo zvestobo pričakujejo neposredne in navdihujoče kampanje, predvsem pa dodano vrednost.

Digitalno raste in premika meje komuniciranja, kot smo ga poznali doslej. Na tako hitro razvijajočem se področju prav vsak dan zasledimo nov trend. Odgovorni za medijsko načrtovanje sledimo vznikajočim potencialom. Ocenjujemo, kateri od njih lahko posameznemu naročniku pomaga odpreti in razvijati nove poslovne priložnosti.

Oglaševanje v kontekstu novih tehnologij

V svetu digitalnega oglaševanja razmišljamo večplastno in integrirano. Raziskujemo, kakšni elementi vsebine bodo posameznega uporabnika res prepričali; kdaj, kje, v kakšnih okoliščinah, na kateri napravi in preprosto – zakaj. Uporabnika in vsak kanal, kjer se ta zadržuje, obravnavamo skupaj in iščemo stične točke. Tudi danes je končni cilj konverzija, a hkrati vemo, da se ta brez strateške in veliko bolj celostne komunikacije preprosto ne izvrši.

Vse je digitalno in digitalno je povsod

Razvoj novih tehnologij zaznamuje pričetek novega, tretjega obdobja, kjer so zasloni in naprave pametni, intuitivni, vseprisotni in predvsem povezani v internet. Digitalni oglasi niso več podaljšek TV-oglasov, temveč učinkovito komunikacijsko sredstvo, ki ključna sporočila preko naprednih formatov prenašajo na vseh zaslonih, povezanih v internet.

 Temu bomo priča tudi naprej, saj bodo oglasne kreative programatične, oglasi na različnih napravah pa bolj dinamični, intuitivni in kontekstualni. Še učinkoviteje se bodo aktivirali in vsebinsko prilagajali glede na čas, vreme, lokacijo, iskalniške poizvedbe našega uporabnika in se dopolnjevali čez različne naprave in kanale.

V iPROM-u smo v letu 2016 uspešno vstopili na področje interneta stvari (IoT). Danes našo strežniško opremo povezujemo, integriramo in nadgrajujemo ter tako vzpostavljamo virtualno oglaševalsko tržnico, ki bo zmogla oglasne vsebine pametno servirati na vse več naprav v potrošnikovem neposrednem okolju. Poleg mobilnih naprav, ki za dostop do spleta z 78 % močno prednjačijo, vedno hitreje raste tudi internet stvari, v katerega naj bi bilo do leta 2020 povezanih okoli 50 milijard naprav.

Več programatika, tudi »in-house«

Danes vsebine narekujejo uporabniki ter njihove resnične potrebe in nikakor ne izdelek sam. To od oglaševalcev terja več odgovornosti in zavezo, da dostavljajo kakovost in ne »smeti«. Zato pričakujem nadaljnjo rast programatičnega zakupa, ki z avtomatizacijo postopkov trgovanja z oglasnim prostorom prinaša več transparentnosti. Hkrati si moramo v stroki še bolj prizadevati za spoštovanje zasebnosti ter z inovativnostjo in neintruzivnostjo iskati nove načine, ki bodo zadostili tako interesom oglaševalcev kot uporabnikom interneta.

Po moji oceni bodo do leta 2020 najmočnejše blagovne znamke zakup oglasnega prostora deloma izvajale tudi interno z namenom, da bi zaščitile lastne podatke in z varovanjem njihove tržne vrednosti ohranile svojo konkurenčno prednost. V tem pogledu bomo spletne medijske agencije in ponudniki programatičnih rešitev postali njihovi zunanji partnerji in svetovalci, ki jih bomo podprli z znanjem in s programatično tehnologijo.

Dvosmerna komunikacija postaja pravilo

Z dostopnostjo informacij je digitalizacija odprla nove komunikacijske poti, ki nimajo predhodnega zgleda, in omogočila, da blagovne znamke s potrošniki komunicirajo v realnem času. Ker uporabniki na probleme zahtevajo takojšnje odgovore, ti danes postajajo resnični izzivi podjetij. Če vzamem zgled iz prakse: Elon Musk je za resnično potrebo po dodatnih polnilnih napravah, ki jo je eden izmed uporabnikov izrazil na Twitterju, rešitev ponudil v manj kot tednu dni. Ta primer kaže, da glas posameznika šteje.

Oglaševalska industrija, ki je še precej razdeljena, je zato vse bolj primorana iskati rešitve, ki bodo naročnikom dale celosten vpogled v povezanost učinkovitosti komunikacijskih kampanj. Potrošnik si želi z blagovno znamko oz. podjetjem komunicirati, to pa je treba zasledovati tudi skozi oglaševanje, ki ni več enosmerna ulica. Delni odgovor na izzive potrošnikov ponuja programatično oglaševanje z vedenjskim ciljanjem in s programatičnimi kreativami.

Nov KPI je izkušnja

Nakupni cikel je za posamezne izdelke različen, saj se nekateri izvršijo na fizičnih lokacijah, drugi prek spleta. Tega se zavedajo tudi podjetja, ki vse bolj spretno prepletajo spletne in nespletne kanale.

Priča smo preoblikovanju koncepta trgovine v razstavne salone za prvi stik z izdelkom. Vse več je (in bo) ekskluzivnosti v smislu enkratnih in neponovljivih ponudb (npr. »pop up« trgovin in na lokacijo/kanal omejenih kolekcij). Stranke si ponudbo ogledajo, izberejo dodatke in dopolnjujoče storitve, oddajo naročilo ter izbrano prejmejo na dom. Dodatno revolucijo v nakupovanje že prinašajo mobilne naprave in možnosti, da se nakupi izvršijo tudi prek družbenih omrežij.

Uporabniki na Japonskem tako že nakupujejo izdelke, zapakirane v pametno embalažo, ki je povezana v internet stvari in z bazami CRM, zato jim ni treba čakati v vrsti za plačilo. Inovativno nakupno izkušnjo prek vseh stičnih točk pa z novimi tehnologijami in partnerstvi že zagotavljajo tudi drugi trgovci (BaronesAmazon).

Vsemu naštetemu je skupno eno: personalizacija. Seveda pri tem, da damo kupcu občutek vrednosti, ne gre za nikakršno novost. Inovacije današnjega časa pa nam omogočajo osvežitev tega preverjenega in vedno delujočega koncepta in z množico pametnih podatkovstrojnim učenjemumetno inteligenco in naprednimi rešitvami uporabnikom dostavijo personalizirano izkušnjo, vredno konverzije.