• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Prikrito oglaševanje na RTV Slovenija

Več bralcev Marketing Magazina nas je opozorilo na domnevno »nezakonito prikrito oglaševanje« na TV Slovenija. Prikritega oglaševanja naj bi bilo na javni televiziji vedno več.

V prvi vrsti gre za – čisto simpatično – oddajo Ambienti, namenjeno notranji opremi, gradnji, arhitekturi in podobno. Podrobneje smo si jo ogledali in bili na trenutke res presenečeni nad »prodajno« usmerjanimi pogovori z različnimi proizvajalci, na primer izolacij, oken, nekritičnimi opisi izdelkov, promocijo podjetij, arhitektov in podobno. Pri čemer primeri »prikritega oglaševanja« z ničimer niso ločeni in posebej označeni od drugih vsebin.

Oddajo Ambienti za TV Slovenijo ustvarja zunanji producent, produkcijska hiša Matador d.o.o., ki z RTV Slovenijo sodeluje pogodbeno. Z RTV Slovenija so nam v zvezi s tem sporočili, da »gre za oddajo, za katero sredstva niso predvidena v programsko-produkcijskem načrtu in je zanjo potrebno poiskati sredstva na trgu«. Zunanji producenti za TV Slovenijo ustvarjajo tudi druge oddaje, na primer Avtomobilizem in Bleščica, pri čemer so na TV Slovenija prepričani, da je »v oddajo vključeno promocijsko umeščanje izdelkov, kot je regulirano z zakonom, kar je v oddaji tudi ustrezno označeno«.

Dr. Marko Milosavljević, izredni profesor novinarstva na ljubljanski fakulteti za družbene vede (FDV), je v zapisu na Facebooku prepričan v nasprotno: »Nezakonito prikrito oglaševanje na TV Slovenija v zadnjem času grozovito narašča. Čeprav naj bi bila javna televizija tisti medij, ki naj bi najbolj zasledoval javni interes, spoštoval zakone in etiko, preprečeval najhujše ekscese komercializacije ter skrbel za kakovostno medijsko ponudbo, kar vključuje tudi transparentno označevanje oglaševanja, se ti principi v resnici vedno bolj umikajo nezakonitim oblikam t. i. prikritega oglaševanja.«  

TV Slovenija po mnenju Milosavljevića krši 26. člen Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah, ki med drugim določa, da morajo biti takšne vsebine »ustrezno označene na začetku, po morebitnih prekinitvah in na koncu, tako da je gledalec nedvoumno seznanjen z dejstvom, da programska vsebina vsebuje promocijsko umeščanje«.

Medtem ko TV Slovenija trdi, da je vse v redu, pa so nam naši sogovorniki iz stroke (mediji in agencije), ki znajo prikrito oglaševanje hitro prepoznati, po ogledu oddaje Ambienti in posebej izstopajočih delov potrdili, da se ne motimo. Vsi so v en glas zatrdili: gre za prikrito oglaševanje v najbolj ceneni obliki.

Prepričajte se sami. Oglejte si zadnji Ambient (17. december 2016). Sami smo našteli šest spornih primerov, še posebej »kičast« pa je bil zadnji del, ki ga »vodi« arhitektka Marjeta Pajk.