• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kam gremo s tehnologijo?

Vas zanima, kako bo izgledala prihodnost oglaševanja? V prihodnjih letih jo bodo pomembno zaznamovali trendi, kot so internet stvari, nativno oglaševanje, množice podatkov in programatični zakup.

 »Napovedovati je težko. Še posebej prihodnost!« sem večkrat slišal reči mojega, sedaj že upokojenega profesorja. Kljub temu sem si drznil ozreti naprej in s pregledom najaktualnejših trendov na področju tehnologije napovedati, kateri izmed njih bodo ključno zaznamovali podjetja in potrošnike v letu 2017.

IoT – internet stvari

»Čas je za nakup mleka!« reče hladilnik vašemu mobilnemu telefonu. Njun pogovor nemudoma sproži aplikacijo z družinskim nakupovalnim seznamom in nanj doda opomnik za nakup manjkajoče dobrine. Na zaslonu mobilnika poskoči obvestilo s kuponom za mleko v eni od trgovskih verig, kjer redno nakupujete, aplikacija z zemljevidi pa že išče pot do vam najbližje poslovalnice. Avto vas opomni, da se na poti lahko zaustavite tudi v športni trgovini, saj ste pred dnevi na spletu opravili poizvedbo za novimi športnimi copati. V trgovini vam že ponudijo ustrezne tekaške copate za pronatorje, pa tudi regeneracijski napitek za ublažitev posledic včerajšnjega teka. Kako so vedeli, kaj potrebujete? Informacije so jim prijazno posredovali vaše gospodinjske naprave, mobilnik, avto in pametna ura z merilnikom srčnega utripa. Vse to in še več je možno v internetu stvari.

Internet stvari v dveh besedah opisuje vse naprave, ki se lahko povežejo v internet in s tem tudi ena z drugo. V prejšnjem blogu sem omenil, da naj bi bilo do leta 2026 v internet povezanih že več kot 26 milijard naprav. Več kot bo ljudi in naprav povezanih v globalni digitalni svet, več podatkov in informacij bo na voljo za zagotavljanje uporabniku prilagojene vsebine in uporabniške izkušnje.

V prihodnosti interneta stvari bosta naš dom in življenje popolnoma povezana. To sploh ni presenetljivo, saj bo v globalni digitalni ekosistem preko programatičnega zakupa oglasnega prostora še bolj celovito povezano tudi oglaševanje.

Rast programatičnega oglaševanja

Združenje IAB Europe je na letošnjem dogodku Dmexco objavilo vznemirljiv podatek: programatični oglaševalski trg se je v zadnjem letu povečal za 70,3 odstotka in s 3,4 milijarde dosegel vrtoglavo vrednost 5,7 milijarde evrov. Mobilni programatični trg je v primerjavi z lanskim letom večji za 165 odstotkov.

Še večjo rast programatičnega oglaševanja upravičeno napovedujemo tudi v letu 2017 – razvoj novih tehnologij pa bo učinkovitost in investicije v programatični zakup le še spodbudil. Pričakujemo lahko nadgradnjo obstoječih sistemov z umetno inteligenco (AI), ki bo povečala učinkovitost marketinških aktivnosti na vseh kanalih (cross channel) in napravah(cross device), avtomatizirala določene procese, centralizirala upravljanje, hkrati pa razbremenila oglaševalce, da se bodo ti lahko še temeljiteje posvetili predaji oglasnega sporočila pravi ciljni publiki.

Množice podatkov

Podjetja, ki se podrobneje ukvarjamo z analizo in interpretacijo množice podatkov ter v njih iščemo uporabno vrednost za podjetja, se dobro zavedamo, da so ravno pametni podatki tisti, ki množicam podatkov dajo aplikativno in uporabno vrednost, lastnikom podatkov pa omogočajo bolj preudarne strateške odločitve ter ustvarjajo konkurenčno prednost. To pa danes ni več mogoče brez izredno široke in strokovno usposobljene ekipe programerjev in računalniških gurujev, ki snujejo in upravljajo razvoj programske in strojne opreme, da je ta sposobna iz množice podatkov ustvariti prebojno vrednost za podjetja. Na ta način imamo tudi ponudniki digitalnega oglaševanja z razvojem novih tehnologij, ki temeljijo na strojnem učenju in interpretaciji množice podatkov iz spleta in interneta stvari, na voljo vse več možnosti in orodij, da prav vsakemu uporabniku dostavimo personaliziran in vsebinsko ustrezen oglas.

Vsi operativni procesi bodo v letu 2017 še temeljiteje podprti z ogromnimi množicami podatkov (big data), ki bodo postajale vse bolj centralizirane in predvsem bolj pametne (Smart data). Podatkom iz digitalnega sveta se bodo pridružili podatki iz sveta interneta stvari, smotrno integrirani v storitve in predmete, ki nas obkrožajo. Nikar ne bodite presenečeni, če vam bo aparat za kavo nekoč izrekel »dobro jutro« ali pa vam po kosilu samodejno predlagal »macchiato«.

Nativno oglaševanje

Nativno oglaševanje v oglaševalski industriji ni nič novega – še več, poznali so ga že daljnega leta 1910 v tiskanih medijih. Danes ga v stroki obravnavamo kot logičen evolucijski korak, ki se je ponudil kot odgovor na slabe prakse oglaševanja na nekaterih digitalnih medijih. Nativni oglasi se prepletajo z vsebino na spletni strani in so ji zelo podobni, kljub temu pa uporabniku dosledno sporočajo, da so vsebine komercialne narave. Trend bo omogočil, da bo digitalno oglaševanje vse bolj izgledalo kot osebni pogovor med znamko in stranko, kar postaja vse bolj mogoče tudi zaradi pametnih podatkov, razvoja umetne inteligence in klepetalnih botov (chatbots).

Vse naštete priložnosti za oglaševalce in ponudnike oglasnih storitev na internetu prinašajo vznemirljive čase, polne inovativnih in kreativnih možnosti za nagovarjanje ključnih uporabnikov in veseli me, da je blagovnih znamk, ki se zavedajo pomembnosti strateškega nastopa na vseh digitalnih kanalih tudi v Sloveniji čedalje več.

V iPROM-u nas že od nekdaj navdušuje ideja, da oglasno vsebino prek naših sistemov serviramo na vse naprave in platforme, ki imajo dostop do interneta. Naša vizija je, da bi v prihodnosti vse naprave povezali v enoten, digitalen ekosistem. Z vklopom v internet stvari smo tako le še korak bližje temu, da zabrišemo mejo med realnim in digitalnim – tako, da digitalni svet postane »le še« svet.

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu podjetja iPROM.