• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Generacija milenijcev – drugačni časi, drugačni ljudje, drugačen način dela

Zadnjih dvajset let je v veliko pogledih prelomnih za človeštvo, za kar je zaslužna predvsem tehnologija, ki je svet popolnoma spremenila. Ravno zaradi teh sprememb se je zelo spremenila tudi sama potreba po delovni sili, ki je vedno bolj usmerjena v informacijsko tehnologijo (IT). Preprostejša dela v veliki meri nadomeščajo roboti in drugačne optimizacije procesov dela, ki ne zahtevajo posebnega psihičnega napora, so pa precej manj ovrednotena, ker ne vsebujejo dodane vrednosti.

Foto: Dreamstime

Večji del naše t.i. »millenium«generacije (starost nekje od 18 do 34 let) zaposlitev išče na delovnih mestih, kjer je poudarek na intelektualnih delih, ki zaradi hitrega napredka nudijo določen izziv. Denar namreč že nekaj časa ni več glavno merilo za izbiro delodajalca, veliko več pomeni, da zaposleni čuti, da je njegov prispevek v podjetju pomemben del uspešne zgodbe.

Kot direktor uspešnega podjetja, ki letno v povprečju zraste za 80 odstotkovin katerega glavna delovna sila je generacija milenijcev, sem se tudi sam znašel pred pomembnim vprašanjem: kako v svoje podjetje pridobiti generacijo Y, jo uspešno motivirati za delo in jo v podjetju tudi obdržati?

Odgovor na vprašanje je morda bolj zapleten, kot se sliši.

Podjetje Optiweb sloni na milenijcih

V podjetju Optiweb se povprečna starost giblje med 25. in 26. letom. Smo ekipa mladih, sposobnih ljudi, ki se hitro prilagaja in odziva na vse spremembe, ki so v današnjem poslovnem svetu stalnica.

Skozi leta poslovanja smo vzpostavili veliko uspešnih in manj uspešnih procesov. Nekatere smo nato opustili, druge obdržali, spet tretje pa le malce nadgradili. Noben izmed teh procesov pa še zdaleč ni zapisan v kamnu, vsakemu je vedno možno kaj dodati oziroma odvzeti. Nikoli ne rečemo »to je to« in nato zaspimo na lovorikah. Na delovnem mestu preživimo večji del dneva, zato je še kako pomembno, da se v službi dobro počutimo. S tem člankom bi rad dodal svoj prispevek k zviševanju delovne kulture v Sloveniji in če k pozitivnim spremembam spodbudim vsaj nekaj delodajalcev, bo dosegel svoj namen.

Zaposlenim veliko pomeni, da so del uspešne zgodbe podjetja.

Foto: Optiweb

Delovno okolje je drugi dom zaposlenih

Prelomen čas za naše podjetje je bil september 2015, ko smo se preselili v nove poslovne prostore, ki smo jih snovali in prenavljali kar dober del leta.

Končni izdelek odraža vsako minuto vloženega dela in posvetovanja z različnimi strokovnjaki na področju projektiranja poslovnih prostorov. Naši poslovni prostori so zasnovani tako, da zaposlenim dajejo občutek sproščenosti, domačnosti in udobja, hkrati pa spodbujajo njihovo produktivnost. So izredno svetli, polni živih barv ter raznolikih oblik. Verjetno je odveč poudarjati, da je bil ta projekt zame velik izziv, vanj sem vložil velik del svojega časa in pregledal na tisoče slik in člankov, da bi nabral čim več idej. Med stvari, na katere sem izredno ponosen, uvrščam poseben prostor za sprostitev in telefoniranje, svetlo kuhinjo s polprofesionalnim kavnim aparatom, rože, s katerimi zaposlenim v delovnik vnesem delček narave, posebno ureditev za računalniške kable in visok odprt strop, zaradi katerega prostori dobro dihajo. Vljudno vabljeni k ogledu fotografij in videa otvoritve ter končnega izdelka.

Foto: Optiweb

Glavni gradniki odnosa so iskrenost, transparentnost in zaupanje

Pri človeku tudi sam najbolj cenim iskrenost in transparentnost. Ti dve vrlini pričakujem pri svojih zaposlenih, saj se tudi pri sebi zelo trudim, da je oboje na vrhu seznama, ko gre zame in za moje podjetje. Od zaposlenih želim, da povedo, kaj jih moti v podjetju in navsezadnje, kaj jih moti pri meni. Konstruktivna kritika je vedno dobrodošla, brez nje ni prostora za izboljšave, te pa so vedno možne.

Vsi prihodki, odhodki in dobiček so za zaposlene javno objavljeni in si jih lahko kadar koli ogledajo, vedno sem tudi na voljo, da se o njih tudi pogovorimo. Česa smo se lotili na pravilen način in kje bi bilo zadeve treba izboljšati – bistvo je namreč v komunikaciji. Zaposlenim sem želel dati jasen vpogled v poslovanje podjetja, ker pred njimi ne želim ničesar skrivati. Če so številke zadovoljive, jih tudi finančno nagradim in jih s tem motiviram k nadaljnjemu dobremu delu. Zame so najpomembnejši del uspešne zgodbe podjetja zadovoljni zaposleni, ki vedo, da je njihov trud opažen, predvsem pa cenjen.

Zaupanje je eden izmed temeljev uspeha našega podjetja. Optiweb se ne poslužuje »štempljanja« za malice in odmore. Vsak zaposleni se tako sam odloči, kdaj je čas, da se odpočije in zbistri svoje misli. Prav zaradi odprtega in zdravega odnosa med vodstvom in zaposlenimi tega zaupanja nihče ne izkorišča.

Petek je čas za »wazzup« sestanek. Ta poteka v sproščenem vzdušju, z »Nerf guni« v rokah. Najprej se seveda posvetimo vsem zadevam, ki so nam v preteklem tednu belile glavo, tudi finančni podatki so sestavni del teh sestankov. Nato vodje ekip predstavijo pomembne in tudi tiste manj pomembne dogodke, ki so zaznamovali teden, ki je zdaj že za nami. Ko opravimo z vsemi obveznostmi, pa je čas za prijetnejše stvari. Nikoli namreč ne izpustimo simpatičnega dela na časovnici sestanka. Pohvalimo vse posameznike, ki so se na kakršen koli način izkazali v tistem tednu, kar se je že večkrat izkazalo za odlično motivacijo za nadaljnje delo. Ko nam misli že začnejo uhajati k prostemu koncu tedna, je čas, da spijemo še pivo ali dve, nato pa veselo v vikend!

Bonitete – majhne, a pomembne

Bonitete so pomemben del našega podjetja, saj menim, da je povsem normalno, da zaposlenim občasno motivacija upade. Pomembno je le, da se tega kot direktor zavedam in jim z malenkostmi olepšam delovnik ter jim pokažem, da mi ni vseeno za njihovo počutje in da je kakovost delovnega procesa treba zavestno vzdrževati.

Foto: Optiweb

Kuhinja, ki diši po sveže mleti kavi, slani in sladki priboljški ter seveda še kaj zdravega.Kakovosten kavni avtomat s sveže spraženo kavo je pri nas eden izmed »must have«. Poleg pa seveda sodi še kotiček, kjer je vedno na voljo nekaj sladkega, slanega in tudi zdravega. Tako se občasno ob začetku tedna zberemo na skupnem zajtrku, ki nam pomaga, da se lažje spopademo z izzivi novega delovnega tedna. Zaposlene večkrat vprašam, kaj želijo imeti v tem kotičku in jim poskušam ustreči, tako jim dam vedeti, da so resnično pomemben del podjetja in da njihov glas šteje. Takšne stvari podjetje stanejo nekaj 100 EUR mesečno, je pa nato učinek na vzdušje znotraj pisarne neprecenljiv.

Majhne pozornosti v obliki nagrad. Tako kot v zasebnemje tudi v poslovnem življenju pomembno, da ljudem pokažeš, da jih ceniš in da si jim hvaležen za ves vloženi trud. Morda se ne zavedamo, vendar že najmanjša nagrada in zahvala lahko pomenita zelo veliko. Pred kratkim sem na to temo našel odličen vir, kjer najdete odlične ideje, kaj lahko sodelavcu ali sodelavki kupite v zahvalo (pod 30 EUR). Priporočam, res vredno branja. V sklopu tega smo pri nas na Slacku, aplikaciji za komunikacijo, uvedli kanal #hvalilnik, kjer vsak lahko zapiše svojo pohvalo za posebne dosežke, ki si jo zasluži zaposleni ali zaposlena. In verjemite mi, da ta naš #hvalilnik kar poka po šivih!

Proračun za izobraževanja po lastni izbiri. Včasih so se ljudje izšolali za določen poklic in so to delo opravljali vse življenje. Potrebe po dodatnih izobraževanjih ni bilo, saj na določenih področjih po več let ni bilo sprememb. Naša generacija pa želi vedno več, več novih znanj, današnji poklici pa od nas zahtevajo več prilagodljivosti, saj so spremembe del vsakdana. V našem spletnem okolju je teh sprememb ogromno, zato je izobraževanje ključnega pomena. Vsakemu zaposlenemu se letno nameni 300 EUR ali več in nekaj dodatnih prostih dni. Vsak zaposleni si izobraževanje izbere sam, saj najbolje ve, kaj ga zanima in kje želi svoje znanje še dodatno nadgraditi. Lahko si izbere eno ali pa več krajših izobraževanj.

Pripomočki za lažje delo in optimizacijo osebnih stroškov. Službeni telefoni, naročnina in računalnik so stalnica vseh, ki delajo v pisarnah, tudi pri nas ninič drugače. Menim pa, da se od ostalih razlikujemo v tem, da zaposlenim na določeno časovno obdobje damo možnost, da si sami izberejo svoje najljubše »igračke«, ki mu pomagajo pri delu, obenem pa si tako sami optimizirajo delovno mesto po svojih željah. Dodaten monitor, kakovostna miška in tipkovnica – zopet tisti »must have«.

Majhna presenečenja med delovnikom. Masaža med delovnim časom? Prav ste prebrali. Takšne in podobne malenkosti lepo popestrijo delovni dan in sprostijo zaposlene, kar hitro dvigne motivacijo in delovna vnema je zopet tu. Majhna presenečenja, velike radosti. 

Foto: Optiweb

Plačan dopust za rojstni dan. Ste se kdaj jezili nad dejstvom, da morate svoj dan preživeti v službi? Ni lepšega darila kot to, da si za rojstni dan prost/a in greš lahko po nakupih, na druženje s prijatelji ali pa enostavno na ta dan ne počneš nič. Preživiš ga kot ti srce poželi – Optiweb časti prost dan.

Družimo se tudi zunaj delovnega časa

Nekajkrat na leto imamo t. i. team buildinge, da se sprostimo in še bolj povežemo. Najraje organiziramo slastne piknike, igramo »beer-pong« in ekipne športe, izživljali smo se tudi že na paintballu, tekmovali v gokartih, pa tudi sloviti Escape room smo že obiskali. Občasno kar po službi organiziramo pohod na bližnji hrib, da skupaj tudi malo zašvicamo. : ) Letos načrtujemo nekaj res posebnega – obisk strelišča, ki se ga zelo veseli tudi nežnejši del ekipe. Ob petkih se po službi pogosto odpravimo na pijačo, radi se skupaj poveselimo ob rojstnem dnevu ali kakšni drugi življenjski prelomnici. Tudi na poroko sodelavke smo bili že povabljeni, kar se mi je zdelo zelo lepo, predvsem pa mi je dalo misliti, da nismo le sodelavci, smo tudi prijatelji.

Foto: Optiweb

Kava z direktorjem in učinkovita komunikacija

Ob koncu bi rad še enkrat poudaril pomen odkrite komunikacije znotraj podjetja. Čeprav so določeni procesi že utečeni, to ne pomeni, da spremembe niso možne. Ravno nasprotno, vsi predlogi in mnenja zaposlenih so zelo dobrodošli. To je znak, da jim je mar za podjetje in da želijo biti aktivno udeleženi pri vseh izboljšavah. Še en izmed procesov, ki vedno znova obrodi sadove, je t. i. kava z direktorjem. Kavico z direktorjem skuhamo dvakrat letno, poteka pa v zares sproščenem vzdušju, brez zadržkov. Takrat so vse karte na mizi. Zadeva se je izkazala za zelo uspešno, obe strani pa pridobita zagon in motivacijo za naprej. No, pa tudi kakšen nasmešek na usta. : )

Kaj sem se naučil pri delu z milenijci?

Milenijci so vsekakor posebna »vrsta« delavca, saj prinašajo velike spremembe načinu dela in dojemanju službe. So veliko bolj kreativni, iznajdljivi in ambiciozni. Ker so odrasli v svetu, ki je zasičen z informacijami, se odlično znajdejo z ogromno količino podatkov in kompleksnimi nalogami, je pa zaradi nenehnega »multitaskanja« njihov čas pozornosti veliko krajši, kar zna pri delu včasih predstavljati težavo. Pri svojem delu vedno potrebujejo »feedback«, pa naj bo pozitiven ali negativen, saj so izboljšave in adaptacije del njihovega vsakdana. Ravno zaradi teh njihovih lastnosti je tudi moj način vodenja precej drugačen od tradicionalnega: kljub temu da sem delno še vedno vpleten v službene procese, jim pri veliko rečeh dam popolnoma proste roke in možnost odločanja, hkrati pa tudi odgovornost za morebitne pozitivne ali negativne posledice. To se je v večini primerov izkazalo za zelo uspešno, saj moji milenijci do podjetja čutijo zelo močno osebno pripadnost in se zavedajo, da so pomemben del njegove zgodbe.

Glede na izkušnje lahko potrdim, da se direktorji podjetijdostikrat znajdemo v težki situaciji, namreč kako razumeti zaposlene, če sami že nekaj let nismo več v njihovi vlogi. Pri nas vsekakor pomaga dejstvo, da sem tudi sam njihove starosti in se z njihovimi pričakovanji in potrebami lažje poistovetim. Poudarjam pa, da to nikakorni lahek proces in da se tudi sam glede tega nenehno izobražujem, se z njimi pogovarjam in na dnevni ravni. Pogosto naletim na težave, delam napake, a se na njih vedno kaj novega naučim. Ves trud pa je zame poplačan, ko konec leta pogledam rast in uspehe podjetja, vidim zadovoljne obraze sodelavcev in z njimi nazdravim na še dolgo in uspešno sodelovanje. 

Foto: Optiweb

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu podjetja Optiweb.