• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Uber, novi mejnik napredka

Prav zanima me, koliko ljudi, ki se »ukvarjajo« z neprihodom Uberja v Ljubljano, je aplikacijo dejansko preizkusilo. Ga je na primer preizkusil Zoran Janković, ki ima glede uvedbe aplikacije formalno ali neformalno glavno besedo, ali bo Uber v Ljubljani možen ali ne? So ga preizkusili taksi lobiji? Odločevalci o slovenskem turizmu?

Foto: Dreamstime

Bojim se, da ne. Prepričan sem, da ne. Če bi preizkusili Uber v katerem od številnih mest po svetu, bi jim bilo po desetih minutah jasno, zakaj ga imajo uporabniki radi! Tako preprosto gre to. Ker je »univerzalna taksi številka« in ne neka lokalna posebnost, s katero bi se morali ukvarjati v vsakem mestu, ki ga obiščete posebej. Ker imaš nadzor nad postopkom prevoza, ne pa da ima nadzor nad postopkom voznik. Ker točno veš, kaj in koliko boš plačal. Ker so vozila voznikov Uberja čista, urejena, prav takšna, kakršni so njihovi vozniki itd. Skratka, v desetih minutah po prvem testu veš, zakaj nikoli več nočeš »klasičnega taksija«.

Vsake toliko časa (v zadnih letih vse pogosteje) se na svetu pojavi novost, ki postavi ločnico med zastarelim in modernim, med necivilizacijo in civilizacijo. Meje civilizacije so z internetom na primer postale meje dosega internetne povezave, pred tem telefonskega signala, elektrike, tekoče vode, stranišča v stanovanju itd. Nič novega. Uber danes postavlja nove meje napredka in ločuje mesta na moderna in zastarela. Mesta, kjer Uber je, so moderna, kjer ga ni, so zastarela! Nekako tako, kot da bi se znašel v hotelu, kjer ni wifija.

Uber je še posebej pomemben za države in mesta, kjer »se grejo turizem«. To so na primer takoj »poštekali« Hrvati. Ker imajo tako veliko turistov iz modernega sveta (ne, to ni Slovenija), so ugotovili, da njihovi gostje Uber pač pričakujejo, ker so nanj navajeni. Kdaj in če bodo to »poštekali« v Ljubljani? Govorice o nekem posebnem, lokalnem »uberju«, o katerem se menda razmišlja v Ljubljani, so – če so resnične – še ena od posebnosti (norosti), ki rastejo na zelnikih naslednikov »samoupravnega socializma«, ljudi, ki še vedno verjamejo, da »smo Slovenci posebni«.

Zadovoljni so tudi vsi »bivši« klasični taksisti, ki so »prestopili« k Uberju. Če bi morali izbirati, bi se odločili za Uber, pravijo. Več denarja! 

Februarja sem se v Berlinu vozil s »klasičnim taksijem« in se z voznikom pogovarjal o Uberju. Rekel mi je, da je on oboje: klasični taksi in Uber in da se oba sistema lepo dopolnjujeta. Pragmatizem, ki me je navdušil.