• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»CEO za en mesec«: Zadovoljni zaposleni pomenijo zadovoljne kupce

»CEO za en mesec« je projekt, ki ga podjetje Adecco na globalni ravni organizira že vrsto let. Tokrat se je slovenski izvedbi pridružil McDonald's Slovenija (podjetje Alpe-Panon). Podjetji poskušata z mladimi vodji svoje poslovne procese približati mladim, jim predstaviti možnost kariernega razvoja in v svoje poslovanje vključiti svež, inovativen navdih. Tim Lep, eden od dveh zmagovalcev, opisuje svoje izkušnje z enomesečnim vodenjem McDonaldsa.

 »Presenečenje, izbrali bomo dva zmagovalca!«

»Jaz sem se odločil, da za CEO za en mesec izberem tebe, Ana.« »In jaz sem se odločil, da vzamem Tima.« To so bile besede direktorjev Adecca, Mira Smrekarja, in McDonaldsa, Srđana Krumpaka, s katerimi se je začela zgodba Aninega in mojega direktorovanja. Pa sva tukaj, še v dvajsetih in že na vrhu. No, vsaj za en mesec!

Zgodba se je sicer začela nekoliko prej. Med 1. marcem in 15. aprilom se je bilo treba prijaviti na razpis Adecca, za mesto njihovega CEO (izvršnega direktorja) za en mesec. Kandidati smo morali opraviti strukturiran situacijski test, kako bi se odzvali v določenih poslovnih situacijah, sestaviti motivacijsko pismo, prijavi pa smo lahko dodali tudi življenjepis. Tej fazi je sledil dober mesec zatišja. Kot smo pozneje ugotovili, se je na to pozicijo prijavilo več kot 540 kandidatov. Adecco je med prijavljenimi opravil izbor in v naslednji krog povabil le peščico. Tokrat smo prvič izvedeli, da se je projektu partnersko pridružil McDonald's Slovenija, a nam niso izdali, v kakšni obliki bo sodelovanje potekalo.

Sledila je naslednja faza, bolj osebne narave. Deset finalistov so povabili na sedež Adecca, med nas razdelili osebnostne teste ter nam zaupali, da imamo manj kot eno uro časa za pripravo 10-minutne predstavitve pred direktorjema obeh družb. Po dobrem tednu je prišel ponedeljek, 13. junija – dan razglasitve novih direktorjev.

Kupcem moraš ponuditi to, kar potrebujejo

Že naslednji dan se je začelo delo v pisarni. Direktor McDonaldsa Srđan Krumpak mi je razkazal pisarne in me predstavil svojim sodelavcem. Dobil sem razpored dela in naloge, ki jih moram opraviti v tem mesecu. V naslednjih dneh sem tako skupaj z menedžerji spoznaval področje za področjem, obiskoval restavracije in poskusil uvideti posamezne prednosti in izzive, s katerimi se soočajo.

McDonald's je izrazito usmerjen v goste, kar je eno izmed načel uspešnega marketinga. Kupcem moraš ponuditi to, kar potrebujejo oziroma si želijo.  Restavracije so izrazitega pomena, saj so prav one stičišča s kupci. Glede na dolgo in uspešno zgodovino podjetja ima družba velik know-how (strokovno znanje in izkušnje), delovna mesta in procesi so dovršeni do najmanjših podrobnosti. A vse to ne šteje nič, če se protokoli prekršijo in kupec postane nezadovoljen ali kakovost storitev upade. To pripelje do tega, da so v podjetju ključni zaposleni, saj le oni vplivajo na to, kakšna bo kupčeva izkušnja. Zadovoljni zaposleni pomenijo zadovoljne kupce. Glede na trenuten bežni vpogled bi lahko trdil, da se družba tega zaveda in veliko dela v tej smeri. Navsezadnje je bil McDonald's Slovenija letošnji finalist tekmovanja Zlata nit za najboljše zaposlovalce v državi.

Širjenje obzorij

Glede na dosedanje izkušnje je McDonald's eno največjih podjetij, kar sem jih imel priložnost spoznati od znotraj. Navdušen sem nad podrobno dodelanimi malenkostmi, ki bi jih manjše podjetje verjetno spregledalo, tukaj pa so še kako prisotne in do določene mere ključne. Kako lahko potem v takšni zreli panogi konkurirajo manjša in kapitalsko praktično nemočna podjetja? McDonald's je znan po svoji klasični ponudbi hamburgerjev, krompirčka in izdelkih iz perutnine. Toda prav na področju hamburgerjev v zadnjem času zaznavam vedno večjo ponudbo in vse bolj raznolike izdelke, ti pa prihajajo od manjših samostojnih restavracij in okrepčevalnic. Če se ponudba veča in ponudniki na trgu živijo, to pomeni, da obstaja potencial tudi za McDonald's. Prednost, ki jo imajo manjša podjetja oziroma inovatorji pred korporacijo, je hitrost vpeljave sprememb in fleksibilnost. To je področje, ki se mu morajo posvečati velike korporacije, če želijo ostati konkurenčne na dolgi rok. To pa je tudi predmet analize, ki jo opravljam v okviru enomesečne direktorske prakse. Pomemben je razvoj izdelkov in storitev, ki so v skladu s povpraševanjem ljudi, še pomembnejše pa je razviti sistem, ki bo z optimalnimi stroški dolgoročno zmožen tovrstne trende zaznavati in se nanje kar najbolje odzivati.

McDonald's me je pozitivno presenetil z organizacijo samega dela, kot tudi z vrednotami podjetja, ki se kažejo na vsakem koraku. Same restavracije igrajo pomembno funkcijo v lokalnih skupnostih, z vračanjem skupnostim in zaposlovanjem. Veliko mladih v McDonaldsu začne tudi svojo karierno pot, saj da podjetje velik poudarek ambicijam, pri čimer se ne ozira na starost, kar je izkusilo tudi veliko članov uprave, ki so se preko pridobljenih izkušenj in mednarodnih izobraževanj prelevili v uspešne vodje. Živ primer takšnega napredovanja je Tadej Osterc, poslovni svetovalec za osem restavracij, ki je postal član uprave že pri 26. letih. Projekt »CEO za en mesec« mi je razširil obzorja v razumevanju poslovnega sveta, predvsem notranjih procesov v korporaciji in njihovo reševanje s strani vodilnega kadra.

Kako je enomesečno vodenje Adecca Slovenija doživljala Ana Čuk, zmagovalka Adeccovega natečaja, si lahko preberete v njenem prispevku