• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»CEO za en mesec« kot neprecenljiva izkušnja

Pri Adeccu Slovenija so tudi letos pripravili razpis »CEO za en mesec« in se pri projektu zaradi rekordnega števila prijav – bilo jih je kar 540 – povezali s poslovnim partnerjem in izjemoma izbrali dva kandidata. Komisijo je za mesto »CEO za en mesec« v Adeccu najbolj prepričala 23-letna diplomantka psihologije Ana Čuk iz Škofje Loke, drugo mesto in s tem pozicijo »CEO za en mesec« v McDonaldsu Slovenija pa je zasedel 21-letni študent ekonomije Tim Lep iz Maribora. Tokrat objavljamo razmišljanje Ane Čuk o enomesečnem vodenju Adecca, v ponedeljek pa sledi še prispevek Tima Lepa.

Ana Čuk (v sredini) z ekipo podjetja Adecco Slovenija.

V mesecu, ki sem ga preživela kot CEO Adecca v Sloveniji, sem se naučila ogromno stvari, ki jih zgolj iz teorije nikoli ne bi mogla pridobiti. Medse me je vzela ekipa, ki je v Sloveniji ustvarila uspešno poslovno zgodbo in bila pripravljena te izkušnje deliti z mano. Tako sem imela neposreden vpogled v upravljanje podjetja, kot je Adecco, ogromno časa pa sem preživela tudi na terenu s prodajnimi predstavniki podjetja po vsej Sloveniji. Čeprav sem tudi sama že imela nekaj izkušenj z delom s strankami, so bili sestanki z različnimi poslovnimi partnerji Adecca edinstvena izkušnja. Čas,  ki sem ga preživela v Adeccu, je bil poln novih izkušenj in na novo osvojenih znanj, vse to pa mi bo nedvomno pomagalo pri nadaljnjem razvoju kariere.

Marketing je gonilo trga dela, podjetij in posameznikov

Med mnogimi je razširjeno zmotno razmišljanje, da je marketing zgolj in samo izdelovanje oglasov ali celo samo prodaja. A marketing je, kot sem v zadnjem mesecu lahko doživela tudi v praksi, veliko več kot to. Vključuje aktivnosti podjetja, kot so raziskave trga, oblikovanje prodajnih in marketinških strategij, oblikovanje izdelka oziroma storitve glede na povpraševanje in trenutne tržne razmere, določanje cen glede na elastičnost povpraševanja, iskanje pravih poti za distribucijo in komuniciranje, ne nazadnje so tu tudi odnosi z javnostmi, poprodajne aktivnosti, ki so vedno bolj pomembne in nam pomagajo ohranjati stik s kupcem, podpora kupcem in tudi skrb za družbeno prisotnost podjetja ter njegov ugled. Iz izkušenj, ki sem jih pridobila v Adeccu, menim, da je marketing pravzaprav gonilo podjetja. Je ena izmed ključnih poslovnih funkcij podjetja in povezovalec vseh aktivnosti v podjetju. Podjetje mora dihati marketing in ta se mora dotakniti prav vsakega zaposlenega. Marketing je kot kri, ki nam teče po žilah in brez katere ne moremo živeti. Ustvarjanje pozitivne znamke podjetja skozi različne aktivnosti marketinga je torej nujno, brez tega tudi še tako iznajdljiva prodaja in kakovosten izdelek oziroma storitev ne morejo doseči svoje potencialne vrednosti. Sodelovanje med marketingom in prodajo ter ostalimi poslovnimi funkcijami je ključno za pridobivanje in ohranjanje strank ter za prepoznavnost podjetja.

V športu in marketingu ni bližnjic

S sodelovanjem na poslovnih sestankih s partnerji Adecca sem spoznala, da so sodelavci iz prodaje prvi predstavniki podjetja pri strankah in v temu smislu obraz, ki nosi strategijo, vizijo in vrednote podjetja v širni svet. Uspeh pa ne pride sam po sebi, blagovna znamka mora biti dodobra oblikovana in razširjena med ljudmi, da so lahko strokovnjaki iz prodaje čim bolj uspešni. V Adeccu je sodelovanje med oddelki marketinga, prodaje in financ vsakodnevna in ustaljena praksa. Zaradi same kompleksnosti marketinškega področja je namreč nujen širok nabor znanj s področja svoje industrije kot tudi dobro poznavanje trendov z vseh področij trga dela in dober stik z različnimi ciljnimi segmenti, ki jih podjetje želi osvojiti. Kot nekdanja športnica pa vidim tudi kar nekaj vzporednic med športom in marketingom – za dobre rezultate moraš sodelovati z ekipo, od trenerja do fizioterapevta, hitro se moraš prilagajati glede na formo in tekmece, rezultati pa pridejo po trdem ter skupnem delu, na dolgi rok. V športu in marketingu ni bližnjic. So t. i. »quick fixi«, ki pa so zgolj kozmetični popravki in se nanje ne gre zanašati.

Adecco, ki že vrsto let vztrajno in konstantno gradi prepoznavnost, že zdaj dela ogromno in prav z akcijami, kot so »CEO za en mesec«, »Way to Work«, »Navijač številka 1« in sponzorstvo Košarkarske zveze Slovenije, v praksi izvaja svoje poslanstvo – pomagati ljudem do boljšega življenja in dela. Grajenje znamke podjetja, ki bo priljubljeno in prepoznano predvsem pri mladih (ki predstavljajo prihodnost trga dela!), pa je po mojem mnenju, v času milenijcev in prihajajoče generacije Z, še bolj pomembno kot kadar koli prej!        

Brez dobrih odnosov na dolgi rok marketing in prodaja ostaneta brez smisla

Sodelovanje tako znotraj družbe kot tudi med različnimi podjetji in s končnimi strankami oziroma kupci ali odjemalci storitev temelji na dobrih odnosih; brez teh bo napredek vedno omejen le na kratkoročno sodelovanje. Čeprav podjetje stranke oziroma poslovne partnerje pridobi predvsem s ponudbo zanimivih storitev, dobro prodajo ter primernim marketingom, bo stranke na dolgi rok ohranilo z vzdrževanjem dobrih odnosov. Ena izmed glavnih vrednot v Adeccu je ustvarjanje dolgoročnih poslovnih partnerstev in priznam, da je to razvidno tudi v praksi. Na vseh sestankih, kjer sem sodelovala, sem opazila, da so prilagajanje, korektni odnosi in iskanje skupnih rešitev vodilo za vse poslovne aktivnosti. Načelo »win-win« nedvomno velja pri vzpostavljanju dobrih odnosov s poslovnimi partnerji in bi, po mojem mnenju, moralo biti načelo vseh podjetij. Dobri odnosi ustvarjajo pozitiven ugled podjetja in so lahko celo najboljša 'reklama' za katero koli podjetje. Z dobrim ugledom na ravni posameznih poslovnih partnerjev pa podjetje gradi tudi celostno marketinško strategijo in posledično dosega večjo uspešnost prodaje ter podjetja samega.

Ena plus ena je tri

Stephan Covey je v svoji knjigi 7 navad zelo uspešnih ljudi poudaril, da je predvsem sodelovanje oziroma sinergija tisto, kar nam lahko prinese dodano vrednost v kateri koli aktivnosti. Sinergija med podjetji ali znotraj različnih oddelkov podjetja, kot sta marketing in prodaja, pooseblja idejo o tem, da je celota več od seštevka posameznih delov, ali drugače rečeno, ena plus ena je tri, ali pa šest oziroma 100 – le nebo je meja. Adecco je v praksi to pokazal tudi tako, da je stopil iz okvirja in letos priložnost biti CEO za en mesec ponudil dvema – poleg mene še Timu Lepu v sodelovanju s poslovnim partnerjem McDonalds. Ker sva delala dva, sva si lahko pomagala z idejami, izmenjala izkušnje in tako spoznala delo v kar dveh podjetjih.

Intenziven mesec učenja, povsem drugačnega, kot sem ga bila navajena do zdaj, je danes že za mano. Če se ozrem nazaj, lahko povem, da mi ni niti za trenutek žal. Še več takšnih priložnosti bi si želela, tako zase kot ostale milenijce, kajti teorija je eno, praksa in izkušnje pa nekaj povsem drugega. Z objavami na Facebooku sem hotela v to svojo izkušnjo vključiti tudi ostale, ki so se prijavili za to prakso, in jim pokazati, kaj vse vključuje delo v podjetju, usmerjenem k strankam, in kaj vse je treba znati, poleg učne snovi, da uspeš v poslu.

Zdaj me, upam, čakajo naslednje preizkušnje v sklopu projekta »CEO za en mesec«, ki se jih zelo veselim. Po svetu je namreč v preteklem mesecu prakso »CEO za en mesec« v podjetjih Adecca opravljalo še 49 drugih mladih, le 10 med njimi jih bo nadaljevalo na naslednjo stopnjo – ocenjevalni center –, le eden, najboljši izmed teh desetih, pa bo imel priložnost pod mentorstvom glavnega direktorja voditi celotno skupino Adecco. Sama se vsekakor vidim tako v tej deseterici kot tudi v Švici ob boku glavnega direktorja. Zakaj pa ne?

 

Več o globalnem projektu  »CEO za en mesec« si lahko preberete na spletni strani Adecca.