• Facebook
  • Twitter
  • RSS

RTV Slovenija = težave

Konec lanskega leta so največji svetovni oglaševalci množično hiteli z revizijami dela lastnih medijskih agencij. Večinoma zato, ker so želeli preveriti, ali jih njihove agencije ustrezno servisirajo na področju digitalnih zakupov, strategij in vsebin. Poleti 2016 bo v Sloveniji marsikateri naročnik – oglaševalec preveril, ali ga njegova medijska agencija »ne lupi«. Razlog tiči v nedavni kazenski ovadbi RTV Slovenija proti Media Publikumu.

Foto: RTV Slovenija

Ni jasno, s čim si je največji medijski zakupnik in največji zakupnik oglaševalskega prostora na RTV Slovenija »zaslužil« kazensko ovadbo, sem pa prepričan, da se lahko »poslovnega partnerja« z ovadbo loti samo nekdo, ki deluje v shizofrenem okolju. RTV Slovenija je namreč prav to, organizacija, ki je nekaj časa javni zavod, nekaj časa »podjetje, ki deluje na trgu«, kulturna ustanova, podjetje, ki ustvarja zabavne (abotne) vsebine, izobraževalni servis, »top shop« posrednik itd. Vanjo se vtikajo politika, lobisti …, obvladujejo jo »zaslužni«, ki si znotraj nje delijo oddaje, položaje, privilegije itd. RTV Slovenija je država v malem, organizacija, iz katere se delajo norca zunaj nje in znotraj ne. Pa naj. Če ne bi imeli negativnega vpliva na »komunikacijsko industrijo«, o njej niti ne bi bilo vredno govoriti. Težave glede oglaševanja na RTV Slovenija so stalnica. Edina rešitev pa je po mojem trdnem prepričanju ukinitev oglaševanja na tem javnem zavodu.

V letu 2015 je imela RTV Slovenija 11.977.000 evrov prihodkov iz oglaševanja (8,8 milijona televizija, 1,7 milijona radio, 0,5 milijona digital), kar predstavlja 9,4 odstotka vseh prihodkov zavoda. Znesek, ki bi ga hitro »pokrili« z optimizacijo poslovanja zavoda: zaposleni v prodaji oziroma trženju, odpoved nekaterim »zabavnim« oddajam, ki so namenjene trženju, odpoved nekaterim športnim prenosom, ki jih lahko prevzamejo komercialni športni kanali, in to je to. Naročnine bi ostale enake, delavci na zavodu pa ne bi bili več pod hudim »pritiskom« trga.