• Facebook
  • Twitter
  • RSS

IoT – kaj je to?

Internet stvari, ki ga pogosto imenujemo kar IoT, pomeni vse naprave, ki med seboj komunicirajo s pomočjo medmrežja. Tako množičen hitro postaja del našega vsakdana ter temeljito spreminja načine našega delovanja in komuniciranja.

Definicija IoT

Internet stvari (IoT) hitro postaja del našega vsakdana. Še vedno pa se velika večina sprašuje, kaj IoT sploh je. Poenostavljeno, IoT pomeni vse povezane naprave, ki med seboj komunicirajo s pomočjo medmrežja. Za daljšo, slovarsko razlago pa pokukajte v naš slovar.

Dejstvo je, da je trenutno v svetovni splet povezanih že več naprav, kot je svetovnega prebivalstva. Trend kaže tudi, da bo ta številka le še naraščala – do leta 2026 naj bi bilo povezanih že 26 milijard naprav!

IoT torej postaja sestavni del našega življenja. Pravzaprav naprave, povezane v splet, že sedaj uporablja na milijone ljudi, pa se nas večina tega sploh ne zaveda. Ravno tako, kot pojav IoT-ja spreminja način potrošnje vsakodnevnih vsebin in udeleževanja aktivnosti, hitro spreminja tudi podobo digitalnega marketinga. Vas zanima, kako?

Več povezanih naprav, več priložnosti

Kar je bila za našo domišljijo pred kratkim znanstvena fantastika, postaja resničnost. Si predstavljate naslednji scenarij?
Zjutraj se v pametni hiši zbudimo v pametni postelji (Luna), pogledamo na pametno uro (Apple Watch), aplikacija pa nam pove, kako in koliko časa smo spali (beddit).

Seveda nas v kuhinji že čaka dišeča, sveže kuhana kava iz aparata, ki mu je neka druga naprava prijazno sporočila, da se željni kave prebujamo iz postelje.

Ko za zajtrk porabimo zadnjo kapljico mleka in v kopalnici ugotovimo, da nam je pošla zaloga britvic …, manjkajoče izdelke naročimo na dom s preprostim pritiskom na gumb.

Dobro poskrbimo tudi za hišne ljubljenčke, saj nam Catfi na daljavo že omogoča, da muc ne bo lačen, Fishbit zagotovi, da zlata ribica ne ostane na suhem, CleverPet pa zabava našega kužka tudi medtem, ko smo v službi. Brez skrbi tudi za rože, ki jih z vodo in hranili redno oskrbuje Niwa.

V službo se odpeljemo z električnim avtomobilom. Z njim najverjetneje upravljamo sami – a tudi to le zaenkrat!

Prihodnost digitalnih interakcij

Več naprav, kot je povezanih v IoT, več idej in možnosti se poraja za njihovo (so)uporabo. Tako so nam danes že na voljo rešitve, za katere v veliki meri še vemo ne, da obstajajo; obenem pa se vsak dan pojavljajo tudi nove naprave in odlične ideje, ki nam bodo v prihodnosti bistveno poenostavile bivanje.

Razvijalci po celem svetu se torej že trudijo iskati različne povezave, ki tako ali drugače spreminjajo vsa področja našega vsakdana – tako posameznikov kot tudi podjetij.

Podobno se dogaja tudi z digitalnimi interakcijami – če med tradicionalne medije prištevamo tisk, radio in televizijo, so meje pri novih medijih, med katere sodijo tudi družbena omrežja, bloge, vsebine na mobilnih napravah in podobno, zato veliko bolj zabrisane in raznolike. S tem se spreminjajo tudi načini, ki komunikatorjem dajejo boljše rezultate pri nagovarjanju ciljnih občinstev – še posebej na kanalih in pri ciljnih skupinah, kjer starejše metode preprosto ne delujejo več.

Kje v tekmi IoT smo slovenska podjetja?

V iPROM-u smo se v letošnjem letu lotili dveh izredno zanimivih in inovativnih projektov. Najprej smo se povezali s podjetjem Printbox in na njihovih kioskih s tiskalniki, ki delujejo v oblaku, začeli s prikazovanjem komercialnih vsebin.

V kratkem pa bomo predstavili tudi novo rešitev za ciljano upravljanje s komercialnimi vsebinami na področju avtomobilske industrije, ki je že v testni fazi.

Pametno ciljanje

Podatki, pridobljeni iz različnih naprav IoT, dajejo izjemen vpogled v posameznikove vedenjske vzorce in dajejo celostno sliko o uporabniku. Zato imajo izjemen potencial, ki bo vplival na to, kako bodo podjetja v prihodnje prilagajala in bolj učinkovito personalizirala uporabniško izkušnjo.

V letu 2015 je bilo na globalni ravni v IoT povezanih že več milijard različnih naprav in lahko si le predstavljamo, kakšen potencial za ustrezno načrtovanje strategij in prilagajanje kampanj imajo tako pridobljene informacije.

Podatke bomo lahko uporabili za bolj poglobljeno poznavanje potrošnika in njegovih navad/potreb, hkrati pa tudi za bolj usmerjeno komuniciranje z njim in izboljšanje storitev. Podobno, kot si danes za organizacijo pomagamo s pametnimi telefoni, bomo v prihodnje s povezanimi napravami dostopali do veliko bolj prilagojenih vsebin. Z njimi pa bodo podjetja imela tudi bistveno več možnosti, da običajno stranko prepričajo, da postanejo njihovi zvesti in dolgotrajni potrošniki.

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu podjetja iPROM.