• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nimate briefa? Denar za prenovo spletne strani mečete stran

Brief je dokument, ki razdvaja naročnike in agencije že od leta 1823.

Ilustracija: iStock

Letnica je izmišljena, pomen briefa pa sploh ne. Ta zloglasni papir je namreč zahteva vsake resnejše marketinške agencije, preden sploh začne z delom. Na drugi strani naročnik velikokrat niti ne ve dobro, na katera vprašanja bi moral v briefu odgovoriti in pravzaprav – zakaj bi se moral z njimi sploh ukvarjati.

Vsaka stvar pa ima seveda dve plati. Tako kakovostni briefi ustvarjajo tesne vezi med agencijami in njihovimi naročniki. Osrečujejo jih. Tudi to se dogaja že precej dolgo.

Ta zapis je namenjen združevanju – ustvarjanju dobrih briefov in obojestranski sreči. Da pripomoremo k namenu, smo vam pripravili predlogo za dober brief.

V jasno strukturiranem dokumentu so zbrana vsa vprašanja, na katera mora odgovoriti brief za prenovo spletnega mesta. Vaši odgovori pa bodo zagotovili dober začetek projekta in merljive rezultate.

Zakaj sploh potrebujemo brief?

Iz enakega razloga, kot za izgradnjo hiše potrebujemo načrt … ali za izvedbo potovanja destinacijo, kam sploh želimo priti.

Brez načrta preprosto ne morete doseči cilja. Ne gre. Ste že kdaj recimo prenavljali kuhinjo? Ali pa kakšen drug del stanovanja?

Predstavljajte si, da pokličete mojstra in mu naročite: »Novo lepo kuhinjo bi.« On poznavalsko prikima, saj se vendarle spozna. Začne lahko že pojutrišnjem.

Se boste dobro počutili, če bo svoje (plačljivo) delo utemeljil le na tej informaciji? Ste prepričani, da imata enak pogled na »lepo«? Kakšne barve pa ste imeli v mislih? In kakšne funkcionalnosti potrebujete? Koliko prostora? Živite sami ali imate tri majhne otroke in nepopisno zvedavega in lačnega psa? Boste kuhinjo uporabljali enkrat na teden ali bo postala osrednje zbirališče vaše družine in prijateljev?

Ah, kaj pa materiali? In seveda – cena? Si lahko privoščite financiranje ustvarjalnosti našega mojstra in njegovih pomočnikov? Če uganejo odgovore na zgornja vprašanja, mogoče …, a po verjetnostnem računu je ta možnost precej majhna.

Prepričan sem, da bi si v resnici za načrtovanje in usklajevanje vzeli kar precej časa. Od zbiranja idej do opredelitve proračuna. Saj vendar prenavljate, ker z obstoječo kuhinjo niste zadovoljni – nova mora biti lepša, boljša in bolj funkcionalna.

Kakšna je vloga briefa pri prenovi spletnega mesta?

Prenova spletnega mesta je kompleksna naloga, saj vključuje (vsaj) 5 dimenzij:

  • oblikovno

  • uporabniško

  • vsebinsko

  • tehnološko in seveda

  • poslovno.

Ti vidiki pa imajo praviloma različne in raznolike nosilce. In nobenega ne smemo izpustiti.  Za tehnološko dimenzijo bo pravi sogovornik programer, za poslovno pa direktor – že tu si lahko predstavljamo raznolikost pogledov in prioritet pri novem spletnem mestu.

Brief je dokument, ki vseh 5 dimenzij spletnega mesta pripelje na isti imenovalec. Zagotovi vam, da na enem mestu pričakovanja uskladite (1) interno in (2) z agencijo, ki bo izvajala prenovo.

Brief je torej naš načrt. Kot tak lahko opravi kar dve funkciji:

  • Pomaga pri izbiri agencije za izvedbo prenove in

  • zagotovi trdno izhodišče za pričetek projekta.

Kako omogoča izbiro agencije?

  • jasno opredeli pričakovanja in odpravi možnosti subjektivne interpretacije;

  • predstavlja enako izhodišče za vse ponudnike;

  • zagotavlja lažjo primerljivost prejetih ponudb in

  • ne nazadnje omogoči agenciji boljše razumevanje, če je primeren ponudnik za zahtevano. Precej bolje za vse, kot da to ugotovi nekje na sredini projekta. 

V funkciji izhodišča projekta pa deluje takole:

  • je jasno zapisan dokument s potrjenimi pričakovanji. Večja kot je projektna ekipa, bolj bomo hvaležni, da imamo pred seboj dober brief;

  • prihrani veliko dragocenega časa, ki bi ga potrebovali za usklajevanja, ter

  • prihrani tudi veliko časa (in živcev) pri izvedbi projekta.

Priprava dobrega briefa ni preprosta, je pa nujna

Prenova spletnega mesta nikakor ne pomeni le nove podobe, skladne z najnovejšimi oblikovnimi smernicami. Pomeni vzpostavitev učinkovitega komunikacijskega (marketinško in prodajno) kanala z našimi kupci. Da to dosežemo, moramo dobro razumeti svoje kupce in moramo dobro razumeti sebe. Brief je sredstvo, kako to razumevanje na strukturiran način posredovati izvajalcem, ki bodo postavljali naš novi komunikacijski kanal.

Če si ne vzamemo časa za pripravo briefa, se bo po vsej verjetnosti zgodilo naslednje:

  • z novim spletnim mestom ne bomo zadovoljni (saj niti ne vemo, kaj bi se moralo zgoditi, da bi bili);

  • investiranih resursov nam bo žal in nekdo bo moral biti za to odgovoren. Slaba volja je zagotovljena.

Kaj vsebuje dober brief?

V redu, razumem, da je brief super pomemben. Ampak kako se ga pa v praksi lotim?

Na to vprašanje vam odgovarjamo s predlogo. Pripravili smo pregleden Wordov dokument, ki si ga lahko preprosto prenesete na računalnik in ga začnete takoj izpolnjevati.

In ne pozabite, kakovost izpolnjenih podatkov je pomembna. Če vložim smeti, dobim smeti. Če pa vložim relevantne informacije, dobim kakovostno spletno mesto.

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu agencije Madwise.