• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Facebook testira umik pravila »največ 20 odstotkov besedila na sliki«

Do zdaj je veljalo, da slike, ki so uporabljene v namene oglaševanja na Facebooku in Instagramu, ne smejo vsebovati več kot 20 odstotkov besedila. Ta stroga omejitev je povzročala nemalo težav – med drugim tudi zato, ker je bila odobritev oglasa s strani Facebooka pogosto odvisna ne le od deleža teksta, temveč tudi od same pozicije oziroma umeščenosti besedila znotraj slikovnega oglasa.

Da bi Facebook oglaševalcem, predvsem pa uporabnikom, omogočil čim boljšo in prijetno izkušnjo, je zato začel s postopnim testiranjem umika omenjenega pravila in ga spreminjati na način, da kljub temu oglaševalce še vedno spodbuja v rabo čim manj teksta.

Ta odločitev je tudi smiselna, saj tako Facebook kot Instagram temeljita na vizualnem gradivu, torej rabi fotografij in videov; poleg tega pa je k oglasu že tako mogoče dodati tudi dodatni tekstovni opis.

Kaj novo pravilo pomeni za oglaševalce?

Res je, da se boste z njim boste lažje izognili striktni zavrnitvi vašega oglasa, a to še ne pomeni, da ne boste imeli omejitev na samo količino besedila znotraj slednjega.

Testiranje novega pravila oziroma priporočil je na globalni ravni že v polnem teku. Če ste kljub temu od Facebooka nedavno dobili kakšno opozorilo oziroma zavrnitev slike pri pripravi oglasa, pa vas lahko pomirimo – spremembe namreč še niso v veljavi za vse uporabnike, saj Facebook nove možnosti uvaja postopoma. Če bosta testiranje in odziv nanje uspešna, pa bo novo pravilo nadomestilo trenutnega.

Kaj bo pri pripravi oglasov treba upoštevati?

  • Prva priporočila pri uporabi besedila na slikah, ki bi se v resnici morala upoštevati že zdaj, so sledeča:  

  • Oglas naj vsebuje čim manj besedila, predvsem pa naj tekst ne zavzema celotne površine fotografije.

  • Velikost besedila znotraj oglasa naj bo čim manjša.

  • Besedilo naj se nahaja v tekstovnih okvirčkih (ang. text box), ki so dodani na sliko in ne del slike same.

  • Najpomembnejša sprememba je zagotovo ta, da bo količina besedila na sliki vplivala na ceno oglasa (manj besedila – nižja cena) ter na doseg ciljne skupine (manj besedila – boljši/večji doseg).

Kako bodo slike kategorizirane?

Slike bodo glede na količino besedila razvrščene v štiri kategorije, kar bo vplivalo na ceno oglasa in ciljni doseg uporabnikov.

1. Optimalna stopnja (»OK«)

Kategorija z najbolj ustreznimi slikami, ki vsebujejo enega od spodaj naštetih priporočil:

  • so popolnoma brez besedila,

  • na sliki je samo logotip oglaševalca ali

  • slika vsebuje majhen okvir z nekaj besedila (ki je v posebnem okvirju in torej ne direktno na sliki)

2. Nizka stopnja (»Low«)

Pogosto se tistim, ki pripravljamo slikovne oglase na Facebooku, zgodijo primeri, ko slika preprosto potrebuje tudi dodaten, tekstovni opis.  Odslej se bodo takšni oglasi, ki se trenutno v oglaševanju tudi najpogosteje uporabljajo, kategorizirali v nizko stopnjo količine besedila. V tej kategoriji bo doseg uporabnikov malenkostno manjši v primerjavi s slikovnimi oglasi iz kategorije »OK«. 

3. Srednja stopnja (»Medium«)

Če boste prejšnji sliki dodali še nekaj besedila, bo ta kategorizirana kot slika s srednjo stopnjo količine besedila, kar bo Facebook označil kot »heavy text«.

Ker je skoraj polovica slike prekrita z besedilom, poleg tega pa besedilo ni v posebnih okvirčkih, boste s takim oglasom dosegli precej manjše število uporabnikov, cena zanj pa bo višja, čeprav je kategorija imenovana »le« srednja stopnja.

4. Visoka stopnja (»High«)

Zadnja kategorija je »skrajna«, saj vsebuje slike, ki so skoraj v celoti prekrite z besedilom. Oglas bo resda odobren – le videl ga ne bo nihče.

V primerjavi s še vedno veljavnim pravilom, bi bili zdaj s strani Facebooka zavrnjeni že nekateri oglasi iz kategorije »Nizka stopnja«. S pravilom, ki stopa v veljavo, pa ne bodo zavrnjeni niti slikovni oglasi iz kategorije »Visoka stopnja«, le prikazovali se ne bodo nikomur, kar obenem pomeni, da oglaševalec z njimi zagotovo ne bo dosegel želenih rezultatov.

Čeprav so reakcije na ukinitev pravila »Največ 20 odstotkov besedila« zato povečini pozitivne, pa nikakor ne smemo pozabiti, da je ključni poudarek na družbenih omrežjih Facebook in Instagram na slikovnem materialu, kar že v osnovi pomeni čim manj besedila na in ob slikovnih oglasih. Glede na naše izkušnje so takšni oglasi, ki uporabnika navdušijo z zanimivo kreativo in manj besedila, tudi veliko bolj odzivni.

Še več o spremembi pravila si lahko preberete na spodnjih povezavah.

http://www.searchinfluence.com/2016/03/what-happened-to-facebooks-20-text-grid-tool/

http://www.jonloomer.com/2016/04/07/facebook-20-text-rule-changing/

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu podjetja iPROM.