• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Vpliv sezonskih spletnih trendov na obisk spletnih strani

Letos smo v Red Orbitu pripravili analizo spletnih sezonskih trendov 2015, da bi ugotovili, kako so se organski obiskovalci spremenili in na kaj je potrebno paziti pri snovanju strategij za digitalni marketing.

Foto: Dreamstime

Analiza, opravljena na 200 različnih spletnih straneh in 12.357.619 organskih obiskih, je pokazala, da v Sloveniji oglaševalci po vsej verjetnosti slabo poznajo prednosti in slabosti posameznih kanalov digitalnega marketinga. Veliko razpršenost odstotka organskega obiska je možno pripisati pomanjkanju zavedanja o tem, kakšno vlogo naj bi imel organski promet in kakšno drugi kanali. Čeprav je res, da ni absolutnih vrednosti deleža organskega obiska, ki bi se jih bilo potrebno držati, to še vedno ne pomeni, da je zanemarljiv ali previsok delež določenega prometa sprejemljiv. Razpoložljive kanale je treba optimalno uporabiti, saj se vsi medsebojno dopolnjujejo in noben ni sam po sebi idealen. Naloga odgovornega oglaševalca je, da sam (ali pa s pomočjo digitalnih agencij) testira in ugotovi, kakšna kombinacija je zanj najbolj primerna in te ugotovitve tudi implementira.

Kljub nekoliko slabšem poznavanju potenciala kanalov pa se področje digitalnega marketinga razvija. Že lansko leto smo pisali o tem, da so uporabniki vedno bolj zahtevni in da si želijo hitrih rezultatov in rešitev. Letos je čas, preživet na straneh, še krajši, povprečno število pregledanih strani pa je večje. To pomeni, da se nekateri oglaševalci zahtevnosti svojih uporabnikov verjetno zavedajo in implementirajo prave rešitve. Hkrati pa lahko iz tega sklepamo, da konkurenca narašča in da potrošniki vedno bolj cenijo dobro uporabniško izkušnjo. Poznavanje potreb in njihovo pravilno naslavljanje bo zato ključnega pomena tudi v prihodnje.

Nazadnje naj še omenimo, kaj se je dogajalo s trendi oziroma na področju organskega obiska spletnih strani skozi čas. Sezonska nihanja so se v letu 2015 nekoliko umirila. Razlog za to je, da je internet danes praktično povsod na voljo in ga nenehno uporabljamo ne glede na uro, mesec ali letni čas. To spet pomeni nove priložnosti, saj imamo na razpolago vedno več trenutkov, ko lahko uporabnike »ujamemo« in jim ponudimo optimalno rešitev zanje in za nas. Še vedno pa velja, da ima vsaka panoga svoj faktor oziroma svoje značilnosti. Tega ne smemo pozabiti in če želimo razumeti, kaj so razlogi za spremembe v obisku na strani ali pa če želimo optimalno izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja trg, moramo specifike panoge dobro poznati.

Bistveno je torej, da uporabnikov na spletu ne podcenjujemo. Digitalni marketing se intenzivno razvija, zato je naloga vsakega oglaševalca, da snuje strategijo, ki bo temeljila na razumevanju tega, kaj, kako in kdaj potrošniki pravzaprav iščejo ter kako bi lahko s pomočjo različnih kanalov te potrebe naslovili in optimalno izkoristili prednosti digitalnega marketinga. 

Infografika je bila prvotno objavljena na spletni strani Red Orbita, kjer lahko najdete tudi podrobnejšo analizo spletnih sezonskih trendov v letu 2015.