• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako velike blagovne znamke uporabljajo emotikone v svojih kampanjah?

Emotikoni, v nadaljevanju čustveni simboli, so najhitreje rastoči svetovni digitalni jezik. Največje blagovne znamke so takoj prepoznale priložnost, kako v svoje kampanje implementirati digitalni jezik čustvenih simbolov in tudi na ta način doseči ciljno skupino.

Čustveni simboli so bili izumljeni leta 1999 na Japonskem, za uporabo v najzgodnejših oblikah mobilnih platform, vendar pa imajo svoje korenine v hieroglifih starega Egipta – ideja vizualnega jezika za komunikacijo.

V hitro rastoči digitalni dobi njihova uporaba postaja vedno bolj izrazita. Veliko mladih sploh več ne komunicira besedno, ampak se izražajo in pogovarjajo s čustvenimi simboli in opisani jezik dejansko razumejo. Po več raziskavah mladi lažje izražajo čustva preko čustvenih simbolov kot preko pisane besede.

Pa so čustveni simboli res ustrezni za kampanje blagovnih znamk? Dejstvo je, da nudijo nemalo možnosti in številne koristi, zlasti v povezavi s pridobivanjem ključne ciljne skupine. Nekaj napredno razmišljujočih blagovnih znamk, ki se upajo razmišljati zunaj okvirjev, se je podalo na to novo, nekateri bi celo dejali tvegano, pot oglaševanja. Tako so sporočila blagovnih znamk postavili na popolnoma novo raven.

Kampanje so grajene na igrivosti in elementu radovednosti (ki vodi v pripadnost), viralnosti in posredovanju informacij. Spletno »sharanje« (posredovanje informacij) in novi digitalni jeziki se hitro razvijajo in tako se generacija mladih še naprej izraža s pomočjo  tehnologije. Zato je izredno pomembno razumevanje, kaj generira pripadnost in element »sharanja« informacij. Če ciljno skupino nagovarjamo v njihovem jeziku, imamo veliko večjo možnost, da blagovno znamko spustijo blizu in se z njo poistovetijo.

McDonald's

McDonald's je lansiral minimalistični jumbo oglas, ki je bil v celoti sestavljen iz čustvenih simbolov. Sprva so ga predstavili v Parizu, zaradi uspešnosti kampanje pa se je razširil globalno. 

Chevrolet

Pred prihodom novega modela Cruze je Chevrolet lansiral sporočilo za medije, v celoti napisano s čustvenimi simboli. Želeli so nekaj novega in ob predstavitvi novega modela z elementom presenečenja spodbuditi ciljne javnosti. 

Norwegian Air Shuttle

Letalski prevoznik Norwegian Air Shuttle je ustvaril URL s čustvenimi simboli in ciljal specifično ciljno skupino – ljudi, ki si želijo leteti iz Københavna v Las Vegas. URL je bil predstavljen na Instagramu in je imel 1600 zadetkov na dan. Objava je prejela 4171 všečkov in dosegla 500.000 ljudi. Ciljno skupino so hoteli doseči drugače, kot je ta navajena, kar jim je tudi uspelo. 

WWF

WWF je s kampanjo čustvenih simbolov preko Twitterja želel zaščititi živali pred izumrtjem. Organizacija je ustvarila 17 čustvenih simbolov za ogrožene živali  in s tem spodbujala ljudi, da donirajo vsakič, ko posredujejo sporočilo na Twitterju. 

Domino’s Pizza

Ko se je potencialna stranka registrirala za lažji način naročila pice, je objava pice, kot čustvenega simbola, na Twitterju spodbudila dejansko dostavo pice. 

IKEA

Ikea je z vrsto tematskih emotikonov simbolizirala svoje pohištvo in hišna opravila. Videokampanja je namenjena spodbujanju družin, naj glede hišnih opravil (npr. sesanja stanovanja) med seboj komunicirajo preprosteje in samo nalogo naredijo bolj zabavno. Tako so na primer navodilo mame, naj doma posesamo, naredili veliko bolj toplo in zabavno. 

Opisane kampanje so bile na svojem področju izredno uspešne. Bi se takšne kampanje upali iti tudi mi, Slovenci?

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu agencije ENKI, spletne agencije leta 2015, 2014, 2013 in 2012.