• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nevroznanost na področju komuniciranja

Sebastjan Jeretič iz podjetja Neuroagencija d. o. o. je svetovalec, strateg in komunikator, ki je pomagal več politikom, da so bili izvoljeni, torej so se »prodali«. Suveren nastop, prepričljive besede in poznavanje psihologije človeka je bistvo tako pri prodaji kot tudi pri marketingu. Dotaknil se je področja nevromarketinga in komuniciranja.

Vir: Dreamstime

1. Politika in marketing si predajata »nevro« znanja

Politika in marketing sta že dolgo tako prepletena, da je na primer ameriška politika pravzaprav poligon za pionirske marketinške prijeme. Tudi nevromarketing so na površje spravili ameriški republikanci, ki so vložili precej denarja za uporabo nevroznanosti v političnih kampanjah. Da ne omenjam aktualnega predsednika Obame, ki je v obeh kampanjah uporabljal pionirske pristope in najbolj aktualna orodja.

Politiko in prodajo povezuje čas, ki ga živimo. Že desetletja je politika enostaven pop-produkt in politike se prodaja kot blagovne znamke, ne pa kot predstavnike ideologij, vizij ali programov. Tako se je tudi politika prilagodila sodobnim kompleksnim družbam in nakupovalnim navadam ljudi, ki kupujejo tudi politiko.

2. Nevroznanost moraš znati uporabiti

Odnos med sporočevalcem in prejemnikom temelji na osnovah psihologije oziroma, če želimo uporabiti moderne koncepte, na osnovah biopsihologije. Nevroznanost je spremenila sam koncept zavesti in nezavednega ter odprla avtocesto do podzavesti, na katero sedaj cilja marketing.

Z novimi ugotovitvami se stvari spreminjajo in verjetno bomo kmalu ugotovili, da smo ob nekaterih odkritjih nevroznanosti le preveč zanemarili vlogo zavesti v celovitem miselnem procesu. Te nove pristope in koncepte, ki se šele razvijajo, bom tudi prikazal v predavanju na prihajajoči konferenci o nevromarketingu.

Bistveno je torej razumeti, da z našim umom vodimo telo v konkretnem socialnem kontekstu. Prepletenost vseh treh dejavnikov pa je ključna, da bi razumeli osnovno možgansko arhitekturo razumevanja in odločanja ter načine vpliva nanjo.

3. Nevroznanosti se je mogoče naučiti

Ugotovitve nevroznanosti lahko v praksi uporabimo, ne da bi zaradi tega morali postati nevrokirurgi. Torej lahko v našem pristopu uporabimo samo logiko, sam način razumevanja tega, kako ljudje mislimo, se sporazumevamo in razumevamo, sprejemamo odločitve in delujemo na njihovi podlagi. Razumevanje teh procesov nam omogoči, da nanje tudi vplivamo.

Seveda pa imamo možnost uporabiti tudi tehnologijo in s tem dodatno preveriti, ali smo to logiko uspešno uporabili v našem oglasnem produktu. A spet, za nas, ki se ukvarjamo z marketingom, je pomembno, da razumemo uporabnost ugotovitev sodobne nevroznanosti, ne da bi zato morali razumeti vse detajle vibracij in biokemičnih procesov v naših možganih. Za prevod teh ugotovitev v jezik, ki nam je razumljiv, so poskrbeli drugi.

4. Nevroznanost vas zanima. Kako začeti?

Virov za spremljanje sodobne nevroznanosti je precej. Kot prvi korak in seznanitev s koncepti in termini, najprej preberite kakšno knjigo, ki so jo za nas laike napisali Gazzaniga, Damasio ali LeDoux. Priporočam tudi spremljanje kakega tečaja recimo na platformi Coursera ali kaj podobnega. Nato pa obstaja vrsta fenomenalnih blogov in skupin, kjer lahko spremljate najbolj aktualna dogajanja. Sam črpam vire preko ustreznih skupin na omrežjih LinkedIn in Google+, najbolj pa me je pritegnil blog jonlieff.com.

5. Po prva znanja na konferenco o nevromarketingu

Najlažje in najhitreje boste znanja osvojili, če jih slišite od tistih, ki z nevroznanostjo delajo v praksi. Na konferenci Nevromarketing – Nevroznanost v prodaji in marketingu bom poleg osnovne logike in konceptov celovitega bio-psiho-socialnega pristopa predstavil predvsem, kakšna je vloga jezika v prepričevanju in kako ga najbolj učinkovito uporabiti z upoštevanjem te moderne biopsihologije.

Govoril bom tudi o tem, zakaj so tako uporabne zgodbe in strateški okviri, kako nagovarjati zavest in kako podzavest, kako čustva in kako razum, in končno, kako to povezati v enostaven model Nevro govor v 7 korakih.