• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Organski obisk je mrtev! Google znatno posegel v strukturo SERP

Uporabnike Googla, predvsem tiste, ki si prizadevajo za kakovosten iskalni marketing, je neprijetno presenetila novica o spremembah na prvi strani zadetkov na Googlovem iskalniku. Kaj to pomeni za oglaševalce in uporabnike?

Po poročanju Searchengineland je prejšnji petek prišlo do velike prelomnice za vse uporabnike Googla, predvsem pa za tiste, ki si že nekaj let prizadevajo skrbeti za kakovosten SEO. Največji iskalnik se je odločil spremeniti desktop SERP (angl. Search Engine Results Page), torej stran z rezultati, ki jo vidimo, ko v iskalnik vnesemo poizvedbo. 

Na samem vrhu zadetkov po novem namesto treh kraljujejo kar 4 oglasne pozicije, pod zadetki dodatni oglasistranski stolpec pa je večinoma prazen in ne bo več namenjen oglasom iz iskalnega omrežja. V desnem stolpcu se bodo od sedaj dalje prikazovali le oglasi PLA (Product Listing Ads) in informacije Knowledge Panel.

Kakšen je korporativni pogled na spremembo?

Svoj pogled na spremembo strukture SERP je podal tudi mag. Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje.Pojasnjuje, da je bil Google od nekdaj predan razvoju in je v svojem delovanju sledil desetim načelom. Med njimi izpostavlja dve, ki jih najbolj pogreša v zadnji spremembi: »Osredotočite se na uporabnika« in »Zaslužite lahko tudi brez zlonamernih dejanj«. V zadnji spremembi ni zasledil povezave z izboljšanjem relevantnosti organskih rezultatov in predvsem z dostopnostjo in uporabnostjo rezultatov za uporabnike v organskem delu.

»Dogaja se ravno nasprotno, saj nova rešitev omogoča le še relevantnost, ki je podvržena avkciji, kdo da več?! Je to izkušnja, h kateri stremi uporabnik? Pomembno se je vprašati, ali so prav ta načela, ki vodijo Google od ustanovitve in še posebej od IPO-ja naprej, postala omejujoča za njegovo rast in razvoj. Je bilo res potrebno tako globoko poseči v vidnost organskih rezultatov in začeti monetizacijo na njihov račun?« dodaja Dujič.

Prepričan je, da postajajo porajajoči se vertikalni iskalniki in ostale uporabniške platforme prevelika konkurenca in »ne smejo« biti preveč vidni v organskem delu. »Bojim se, da najbolj inovativno podjetje na svetu pozablja svojo bazo, uporabnike, in da njegov razvoj vse manj temelji na načelu osredotočite se na uporabnika.«

Je organski obisk mrtev?

Google, ki je znan po visoki relevantnosti svojih zadetkov in usmerjanju spletnega prometa na strani, ki imajo za uporabnika visoko uporabno vrednost, je umoril še en del organskega obiska.

Tisti, ki se z digitalnim oglaševanjem ukvarjamo že nekaj let, poznamo slavni »heatmap«, ki jasno razlaga, zakaj je pomembno biti med prvimi zadetki na Googlu. Številke se med viri razlikujejo, a v grobem lahko rečemo, da če je naša stran na 1. mestu med iskalnimi zadetki, k nam pride približno 55 % vseh iskalcev, na 2. mestu 13 %, na 3. mestu 10 %, na 4. mestu 4 % in tako dalje.

Prva štiri mesta med iskalnimi zadetki torej skupaj tvorijo več kot 80 % vseh preusmeritev s SERP na spletne strani, kar so zdaj v celoti nadomestili oglasi.

Kaj lahko pričakujemo oglaševalci?

Za oglaševalce to pomeni, da bo odslej na desktop SERP dejansko prikazanih manj oglasnih pozicij kot do zdaj, ker se umikajo tisti iz desnega stolpca. Manj razpoložljivih pozicij posledično lahko pomeni višje cene za oglaševalce, ki se želijo boriti za prikaz med zadetki. Še en razlog več, da natančno optimiramo kampanje in iščemo cenejše vire!

Kaj pa uporabniki?

Počasi se lahko navadimo, da bomo na iskalnem gigantu med oglasi komajda opazili relevantne vsebine. Takole je sedaj videti prikaz zadetkov za ključno besedo »prevajanje«. Na pozicijah above the fold (tistih, ki jih vidimo na zaslonu brez premikanja navzdol po strani) se ne vidi niti en organski zadetek, ampak samo Googlove promovirane vsebine.

 

Prispevek je bil prvotno objavljen na spletnem portalu sMind.