• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kvazi politična korektnost oziroma naročnik ima vedno prav

Ob ogledu novejšega digitalnega filmčka za Volvo XC-60 se sprašujem, ali bo tudi (morda že je?) oglaševanje popustilo pred pritiskom in zahtevami »kvazi politične korektnosti in enakosti«. Zakaj? Poglejte si ga in nadaljujte z branjem.

Filmček, delo dolgoletne Volvove agencije Forsman&Bodenfors, je narejen v znanem humanističnem, skandinavskem slogu. Ljudje različnih narodnosti ali ras skupaj sobivajo pri ustvarjanju, sestavljanju »dobrega«, to je avtomobilov. Avtomobile delajo za druge, saj so sami tako ekološko zavedni, da se v službo peljejo z javnim prevozom ali kolesom. Razen seveda tistih, ki veljajo za kreativce pri izdelavi avtomobilov, inženir ali oblikovalec kitajskega rodu se v službo pelje z avtom. S tem pokažejo, kdo je pri hiši po novem »ta glavni«: Kitajci! Oba ključna človeka, inženir in oblikovalec, sta namreč v filmu Kitajca, predstavnika novih lastnikov legendarnega švedskega podjetja.

Ne verjamem, da gre za naključje! Oglas preveč spominja na številna potvarjanja zgodovine, ki so bila – in so še – značilna predvsem za komunistične države, na primer za Sovjetsko zvezo, Kitajsko pa tudi Jugoslavijo. (Ob)lastnik ima vedno prav in piše zgodovino. Vsaj toliko časa, dokler ne pride novi. Kaj si ob tem mislijo in kako se počutijo Švedi, ki so Volvo ustvarili? In kako na »kitajsko oblikovanje« gledajo pristaši volvov po Evopi in svetu, ne vemo!

Še letos naj bi v slovenskem jeziku izšla knjiga Michela Houellebecqa Soumission (Podrejenost), v kateri so ti procesi predstavljeni bolj neposredno. Ampak v bistvu je to to.