• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Instagram: vsebine, statistike in pregled oglaševalskih možnosti

V prvem poročilu iz serije iPROM o družbenih medijih predstavljamo Instagram. Začeli bomo torej s slikami.

O vsebinah za Instagram: kaj deluje, pravila in inspiracija

Zagotovo poznate zgodbo o Instagramovem fenomenu @muradosmann. Za računom se skriva fotograf Murad Osmann,  ki s svojo drago potuje po svetu. Slike kažejo različne turistične atrakcije in so vedno posnete na enak način: nova lokacija, posnetek v hrbet in držanje za roko. Z zgodbo sta si nabrala skoraj 4 milijone sledilcev.

Ali pa zgodbo, ki jo je na Instagramu začela ustvarjati @mommasgonecity? Glavni zvezdi sta malček Baeu in psiček Theo. Vizualna unikatnost je Jessici Shyba prinesla skoraj pol miljona sledilcev. 

Če iščete inspiracijo, si poglejte še več uspešnih Instagram računov, ki so dojeli pravila igre v tekmi za pozornost uporabnikov Instagrama.

Mogoče boste rekli: pa saj to ni komunikacija blagovnih znamk!

A so blagovne znamke Red Bull (4,1 milijona sledilcev), GoPro (7,6 milijona sledilcev) in Starbucks (7,2 milijona sledilcev) zagotovo dokaz, da upoštevanje spodnjih pravil daje rezultate.

Iz vseh uspešnih računov lahko sestavimo smernice, ki jim morajo blagovne znamke slediti, če želijo graditi bazo sledilcev in ustvarjati vpletenost:

  • vizualna strategija (resnične zgodbe, behind-the scene fotografije, komuniciranje potrebe)
  • kreativna fotografija
  • unikatnost
  • stalnost/kontinuiranost in
  • konsistentnost (da sledilci razumejo, kaj lahko od vas pričakujejo).

Vpogled v Instagramove statistike

Globalne statistike o številu Instagramovih uporabnikov in številu objavljenih/všečkanih fotografij sicer kažejo mogočen potencial.

Tega nekoliko uokvirijo podatki o uporabnikih Instagrama v regiji, ki jih je pred kratkim na Netokracija.si objavila Ana Eterović Klemenčič: 

Slovenija  – 75.000 uporabnikov

Hrvaška – 175.000 uporabnikov

Srbija – 350.000 uporabnikov

Facebook Audience Builder pa pokaže, da je potencial, ki ga lahko nagovorimo takšen: moški in ženske nad 13 let = 160.000, ženske nad 13 let: 90.000, moški nad 13 let: 73.000. V obeh primerih je to razmeroma majhen doseg. Ko pa mu dodamo povezave na ostala družbena omrežja (deljenje, povezani računi), pridemo do večjih številk, ki vam lahko zagotovijo dodatno vidnost, ki jo gradite s komuniciranjem na družbenih omrežjih.

Kakšne pa so stopnje vpletanja (engagement rate)? Aktualne statistike, ki jih je objavil Forrester (2014 vs. 2015), pokažejo zavidljivo prednost Instagrama pred drugimi družbenimi omrežji.

Podoben vpogled ponudi tudi primerjava, ki jo je naredil Socialbakers. Ta na Instagramu pokaže kar 50-krat višjo stopnjo vpletanja:

 Kje se v zgodbi Instagram uporabnikov gibljejo slovenski profili? Naj jih naštejemo zgolj nekaj (razporejenih po kategorijah):

Slovenski Lidl se v primerjavi z ostalimi Lidlovimi profili giblje takole: s svojimi 1.302 sledilci dosega 0,09 odstotka spletne populacije (oz. 1,7 odstotka populacije Instagrama). 

 Vir: Instagram Januar 2016 & Internet World Stats Januar 2016

Na Facebooku, ki v smislu dosega spletne populacije trenutno še vedno nosi krono najbolj uporabljanega družbenega omrežja, pa gre slovenskemu Lidlu takole: s svojimi 201.007 všečki strani dosega 13,4 odstotka spletne populacije (oz. 23,6 odstotka populacije Facebooka). Doseženi odstotek ga med analiziranimi Facebookovimi stranmi uvršča na 2. mesto (za prvouvrščeno Malto, ki dosega kar 30,1 odstotka populacije na Facebooku). 

 Vir: Facebook Januar 2016 & Internet World Stats Januar 2016

Oglaševalske možnosti, ki jih ponuja Instagram

Instagram je za podjetja vseh velikosti septembra 2015 aktiviral oglaševalske možnostina globalni ravni. Tako smo končno prišli do točke, ko te možnosti niso več rezervirane zgolj za podjetja, ki v oglaševanje vložijo milijone (in še to zgolj v ZDA).

Integracija Instagram oglaševanja v obstoječo oglaševalsko platformo Facebooka je prinesla raznovrstne opcije ciljanja, na primer glede na demografijo, zanimanja, vedenje, naprave, posebne javnosti, remarketing in podobno), tudi v oglaševanje na Instagramu.

Tako je logika zasledovanja ciljev z različnimi oglaševalskimi formati, ki smo jih podrobno spoznali že z oglaševanjem na Facebooku, postala realnost tudi pri oglaševanju na Instagramu: klik oglas, konverzija oglas, oglas za namestitev aplikacije, oglas za uporabo aplikacije in video oglas.

 P. S.: Social Media Examiner je v poročilu o stanju industrije družbenih medijev (za leto 2015)  pokazal, da namerava kar 52 odstotka komunikatorjev povečati uporabo Instagrama. Ste med njimi? Ste že določili sredstva, ki jih želite vlagati v vsebine in oglaševanje na Instagramu? Če potrebujete pomoč, se nam javite! 

Prispevek je bil prvotno objavljen na blogu podjetja iPROM.