• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ste ta teden v mobilnih iskanjih na Googlu padli s prve strani?

Google je 21. aprila uvedel spremembo prikaza rezultatov iskanj, ki jo je postopoma napovedoval že dve leti. Med tržniki je še vedno precej zmede (in panike) glede dejanskih posledic, mediji pa so v svojem ustaljenem slogu dan poimenovali kar »mobilegeddon«.

Foto: dreamstime

Preverimo, kaj konkretno se je spremenilo, ali to vpliva na vaše podjetje in kako zmanjšati škodo, če boste v naslednjih mesecih opazili viden upad obiska na svoji spletni strani.

Kaj se je spremenilo?

Google v svojem prikazu iskalnih rezultatov upošteva nov kriterij – mobilno prilagojenost spletne strani. Uvedba bo postopna, a Google že lep čas ocenjuje spletne strani in določa, ali so prilagojene za mobilne uporabnike ali ne.

Spletne strani so ocenjene črno-belo. Ali so uporabne na mobilnih napravah ali pa niso. Kaj pomeni, da spletna stran ni uporabna, vemo vsi, ki smo kdaj na telefonu uporabili spletni brskalnik (in izgubili živce). Besedilo je mikroskopsko, povezave so tako tesno natlačene, da je skoraj nemogoče izbrati želeno, za branje besedila moramo stran najprej povečati oz. približati, nato pa jo premikati levo in desno, da preberemo celo vrstico besedila.

Sprememba vpliva samo na iskanje na mobilnih napravah

Sprememba rezultatov bo uvedena postopno, trenutno pa vpliva samo na mobilne telefone. To pomeni, da je iskanje na tablicah enako tistemu na »navadnih« računalnikih, ko pa iščemo spletne strani na telefonu, Google poskrbi, da nam prikaže čim manj neuporabnih rezultatov.

Ali je vaša stran ocenjena pozitivno ali negativno, lahko preverite na dva načina:

1. Vnesite vaš spletni naslov v Googlov sistem za preverjanje mobilne skladnosti.

2. Poiščite lastno podjetje na mobilniku. Če je vaša spletna stran ocenjena pozitivno, bo pod naslovom strani s sivo barvo zapisano »Za mobilne naprave«.

Kakšen vpliv ima iskanje na mobilnih napravah?

Če ste prejeli negativno oceno, boste najverjetneje imeli težave s prikazi v iskanju na mobilnih napravah. Na teh je odstotek iskanj po analizah Googla že presegel 50 %, čeprav analize obiska na straneh redko pokažejo več kot 30 %. Kaj to pomeni?

Preprosto, na mobilnih napravah iščemo (v povprečju) že več kot na računalnikih, vendar pa med rezultati izberemo manj strani. Navadno imamo pri iskanju z mobitelom manj potrpljenja in si ogledamo manj strani med tistimi, ki jih iskalnik ponudi. Je sploh še potreben komentar o pomembnosti visoke uvrstitve med rezultati mobilnega iskanja?

Google sicer ni objavil, kako velik vpliv bo imela mobilna ustreznost spletnih mest na iskanje. Če bodo iskali vaše podjetje po imenu ali blagovni znamki, je verjetno, da se boste še vedno pojavili zelo visoko ali na vrhu rezultatov. Izgubili boste seveda tiste obiske, ki v iskalniku opisujejo težavo, ki jo vaš izdelek rešuje – prav ti pa so za marketing najbolj pomembne potencialne stranke.

Kakšna spletna mesta so prilagojena za mobilno uporabo?

Obstajajo trije pristopi, ki jih Google ocenjuje kot ustrezne:

Odzivne (responsive) spletne strani

Odzivne spletne strani so takšne strani, ki se prilagodijo velikosti zaslona. Danes je to najbolj pogost in priporočen pristop za zagotavljanje spletne prisotnosti, saj ena sama stran ponudi ustrezno izkušnjo na velikem številu različnih ločljivosti. Takšne strani so pripravljene tudi na spremembe v prihodnosti, saj se lahko dinamično prilagodijo novim velikostim zaslonov, ki danes še ne obstajajo.

Ločene mobilne strani

Ločene mobilne strani so popolnoma ločena spletna mesta, oblikovana za mobilne naprave. Google zazna napravo, iz katere uporabnik dostopa in obiskovalca usmeri na pravo stran. Takšne strani zahtevajo več napora pri vzdrževanju dveh ločenih naborov vsebin, nerodni pa so tudi trenutki, ko nekdo deli povezavo do vaše primarne (ali mobilne) strani. V tem primeru bo obiskovalec povezave dostopal do ene od vaših strani, ne glede na to, s kakšne naprave je tja prišel.

Dinamično podajanje vsebine

Dinamično podajanje vsebine je rešitev, ki kombinira zgornja pristopa. Spletno mesto samo zazna napravo, iz katere obiskovalec dostopa in mu ponudi popolnoma prilagojene vsebine v obliki, ki njegovi napravi ustrezajo. Težava je v tehnični zapletenosti takšnega pristopa in stalnih zahtevah vzdrževanja, pride pa tudi do napak v zaznavanju in napačnega prikaza.

Kako naprej?

Razlogov za paniko ni, Google dinamično spremlja kakovost strani in omogoča, da se naknadno prilagodite zahtevam mobilnih naprav. Kljub temu je ta premik indikator prihodnosti in Googlove vizije iskalcem uporabnih vsebin. Po mojem mnenju ne bomo mogli biti nič kaj presenečeni, če bodo iskalniki v bližnji prihodnosti obstoj in uporabnost mobilne strani obravnavali kar kot indikator resnosti spletne prisotnosti in strani, ki ne ustrezajo mobilnim uporabnikom, kaznovali kar na vseh platformah.

Če nimate energije za stalno sledenje trendom, si velja zapomniti eno pravilo. Google si iskalcem najbolj želi prikazati koristno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo, ki jim bo omogočila, da kar najhitreje rešijo svoje težave.

Kadar koli si ogledate neko stran na svojem spletnem mestu in pomislite, da obiskovalcu ne koristi najbolje, imate najbrž prav. Zelo verjetno se z vami strinja tudi Google. To pomeni, da vas bo prestavil na drugo ali tretjo stran iskalnih rezultatov, kjer vas bodo našli samo še vaši konkurenti.

 

Prispevek je izvirno objavljen na spletni strani podjetja FrodX